نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

خود شکنی (قسمت آخر + ۱)

سلام


از شما بخاطر پیامهای خوبتون و سئوالاتهای خوبتون خیلی ممنونم. برای اینکه بهتر بتونیم نتیجه گیری کنیم اجازه بدین از موضوع اصلی بحث منحرف نشیم. هدف اصلی من از چند پست گذشته اینه که بگم فکر نکنید من موقعی که با نرگس آشنا شدم کاملا آماده ازدواج بودم و نرگس سر راه زندگیم قرار گرفت و همه چی بخوبی و خوشی تموم شد. بعبارت دیگه، بنظر من نباید همه چیز رو آماده خواست. متاسفانه بعضی از خانمهای فکر میکنند که در یک رابطه اونها هیچ مسئولیتی ندارن و فقط باید منتظر باشن تا یه پسر بی نقص، عاشقشون بشه و اونها هم همش ناز کنن و اصطلاحا تحویل نگیرن تا قدرشون بیشتر دونسته بشه. من معذرت میخوام اگر منظورمو اینقدر رک گفتم، گاهی چاره ای جز رک گویی نیست.


دقت کنید که من اینجا نظرات شخصیم رو میگم و شما میتونید با اونها موافق و یا مخالف باشید. مثلا خانم یاسمن در قسمتی از پیامشون نوشتن:


... مثلا تولدم رفت جز تبریک چیزی بهم نداد.دلم شکست تا حدی که دیگه ازش بدم میومد...


من نمیگم ایشون اشتباه میکنن، من میگم اگر پسری با خصوصیات قبلی من سر راه زندگی ایشون قرار میگرفت (در داستانمون ذکر کردم که روز ولنتاین حتی گل نخریدم)، رابطه مطمئنا به جایی نمیرسید. بنابراین اینقدر این مسئله رو به شانس و اینجور چیزها مربوط نکنید. بله مقداری از مسئله همیشه شانسه، ولی فقط مقداری و نه همش.


با یه پسری آشنا میشین که احساسی نیست، فعلا قصد ازدواج نداره، از شما میخواد که فقط براش صرفا یک دوست باشید و رسما به شما میگه که صرفا دوست بودن به این معنیه که دو نفر هیچ گونه مسئولیتی از نظر احساسی به هم ندارن. تازه پسره قصد داره برای ادامه تحصیل به خارج بره. به همه اینها عدم بهره از زیبایی ظاهری رو هم اضافه کنید. همه اینکارها رو که بکنید تصویری از امیر این وبلاگ دارید وقتی که با نرگس آشنا شد.


خلاصه کلام اینکه، من در این رابطه رشد کردم، بزرگ شدم، و رشد کردن و بزرگ شدن اتفاق نمیفته مگر اینکه هم یه معلم خوب داشته باشی و هم خودت تلاش کنی.


میدونم خیلی از سئوالات بی جواب مونده، ولی لطفا اجازه بدین این بحث تموم بشه و بعد در مورد اون سئوالات صحبت کنیم.


موفق باشید


-امیر



نظرات 21 + ارسال نظر
ریحانه چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 ق.ظ

من هم با اینکه بعضی از خانومها فکر میکنن یک پسر باید بیشتر انرژی بگذاره توی یک رابطه کاملا مخالفم
ما همه انسانیم مگه دختر و پسر فرقی هم میکنند.هر دو طرف باید انرژی بگذارند.

salam چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ق.ظ

salam
man raftam commenthaye post ghabli ro khondam kamel.
yadame ke ye jaei ein ro khondam ke "khosh be hal mardi ke zani ro peida kone ke ein mard avalin eshghe oon zan bashe
va khosh be hal zani ke akharin eshghe yek mard bashe!

man ba mojeseh va gheire dar ravabet mokhalefam va ein ke ye dafeh adam ba yeki movajeh mishe ke ziro zebaresh mikone
man fekr mikonam gahi faghat mozo shamel oon jomleye bala mishe!!!

man motmaenam ke shoma be ein badi ke khodetoono tosif kardin naboodin
va narges khanoom ham be ein fereshtegi ke shoma tosif mikonin naboode,
faghat shoma avalin eshghe oon boodino oonam akharin kasi ke sar rahe eshghetoon gahra gerefteh boode

bazi vaghta adama at some point give up mikonan va akharin chizi ke bahash movajeh mishano digeh entekhab mikonan choon digeh az jandidan khastan va man fekr mikonam ein point give up baraye har kasi ye zamani etefagh miofteh

be har soart baraye har doye shoma az khoda salamati va shadi mikham
E.

I couldn’t clearly understand what you meant. To me, being the first love doesn’t have that much value, but being the last love is the most valuable. One thing is for sure and that is I was not at “some give up point”; I was not even looking when I met Narges. I believe some people will never get to the “give up” point.

جوشا چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ق.ظ http://www.maksefekr.blogfa.com

سلام
توی کتاب (( هنر عشق ورزیدن)) از اریک فروم گفته شده:
بعضی وقتها شدت علاقه یا عشق به طرف مقابل از تنهایی عمیقی که فرد در گذشته داشته نشات میگیره.
و این احساس اصلا پایدار نخواهد ماند.
افراد باید در کانون هستی بکدیگر قرار بگیرند.
و اینکار فقط با شناخت امکانپذیره.
پاینده باشید.

سلام

هنر عشق ورزیدن یکی از بهترین کتابهایی هست که من تا حالا خوندم. جالبه که دقیقا جمله ای که شما بهش اشاره کردین رو من تو کتابم زیرش خط کشیدم. ممنون که این جمله زیبا رو دوباره بیادم اوردین.

موفق باشید

-امیر

ساسا چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ق.ظ http://zolali.blogsky.com

سلام امیر و نرگس عزیز.سال نو مبارک من یک راهنمایی نیاز دارم در واقع کمی وقتگیر ممکنه باشه ولی خیلی بهم کمک می کنه من می خوام بدونم نت مارکتینگی با نام پالینور اونجا فعالیت داره یا نه و وجود خارجی اونجا داره این گروه مالی پالینور چون آدرسی در امریکا داده بود و عده ای می گن همچین جایی اصلا وجود نداره و من برای سرمایه گذاری نیاز به این اعتماد دارم خواهش می کنم کمکم کنید. پیشاپیش ممنونم

لطفا به من ایمیل بزنید و من براتون تحقیق میکنم.

گلامور چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:10 ق.ظ http://mrsglamour.blogfa.com

یه رابطه ی خوب باعث رشد دو طرف میشه. آدم همیشه همه کارها رو بلد نیست انجام بده...به دلیل نداشتن تجربه یا هر چیز دیگه (مثل همین گرفتن گل برای ولنتاین)... اما یه همراه خوب و صبور و یه رابطه ی سالم باعث میشه دو طرف کنار هم کامل بشن...و اون رابطه چه رابطه ی قشنگی میشه.

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:33 ب.ظ

I sent you the email :D

ستاره پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:44 ق.ظ

سلام
ببخشین من واسم سوال پیش اومد
شما از اول به نر گس گفتین که می خاین واسه ادامه تحصیل به آمریکا برین؟ یادمه که وقتی یه زمانی از دوستیتون می گذشت جواب پذیرشتون اومد شایدم من بد منظورتون رو متوجه شدم

و اینکه تو داستان اشناییتون یادمه که دوستای نرگس جون روز عروسیتون به نرگس گفته بودن که از کجا پیداش کردی ؟
من احساس کردم که ظاهرتون باید خوب باشه
به نظر من در مورد زیبایی ظاهر
در مورد آقایون باید خانومها نظر بدن و بالعکس
شاد باشین

من در همون ابتدای آشنایی به نرگس گفتم که برنامم چیه.

نازنین پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ق.ظ

من با صحبتاتون کاملا موافقم...
ولی این موضوع رو هم نباید فراموش کرد که بعضی از آدمها استعداد رشد کردن در طول رابطه رو ندارند و در واقع رفتارهای اولیه شون رو حتی اگر واقعا آزار دهنده باشه بدون هیچ تغییری حفظ میکنند و همین موضوع باعث میشه که چشم طرفش حسابی بترسه و رابطه رو قطع بکنه...

مرضیه شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام بهاری
این مسیر با تمام شرایطی که گفتین از اول برای هرکسی سخته اما گاهی وقت ها انقدر همه جیز با هم جور در میاد که مسائلی مثل چهره پول و حتی شرایط خاص فرد مقابل که یکیش قصد رفتن شما به خارج بوده پر رنگ نمیشه و انگار همه چیز یه روال طبیعی رو داره طی میکنه .
شاد باشید

یه کوچولو و آقاییش یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:10 ق.ظ http://yekocholoo.blogsky.com

سلام سری به وبلاگ من بزنین

ساسا دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:01 ق.ظ http://zolali.blogsky.com

ای بابا امیر خان خواستی یه نتیجه به ما بدی ها. یه دفعه ایمیل خواستی حالا توی ایمیل باز آدرس دیگه می خوای خوبه که من تاکید کردم عجله دارم بابا دمت گرم هم وطن!!

سلام،

دوست عزیز، من کمی براتون تحقیق کردم، کاری که خودتون هم براحتی میتونستید انجام بدید. به هر حال در هیچ کدام از وبلاگها و وبسایتهای مربوطه نه آدرسی وجود داشت و نه شماره تلفنی، البته شاید من درست نگشته باشم چون در واقع نمیدونستم دقیقا دنبال چی باید بگردم. من فقط پالینور رو تو موتورهای جستجوی مختلف امتحان کردم.

موفق باشید

-امیر

یاسمن دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ق.ظ

سلام....نمی دونم اما زیاد راهنماییم نکردین...اما در جواب یکی از دوستا که کامنت گذاشته بگم طرز تفکر ها فرق داره شاید نرگس واسش مهم نبوده هوس باز بودن....راستش از بست اخر اینطور فهمیدم که من شاید بر توقع بودم و خودم ناز میکردم یا کاری واسه دوام این رابطه نکردم اما باور کنین من همیشه سعی کردم بهش احترام بگذارم بهش محبت کنم در کنار همه ی اذیتام...راستش ۱ هفته ایی بود که دیگه جوابشو نمی دادم خاستم دیگه تموم شه دیگه احساسی نسبت بهش ندارم اما ۲و۳ روز بیش با یه کادو گرون قیمت اومد اشتی..نخواستم بگیرم...اما نشد خیلی اصرار کرد..اما حالا که گرفتم نمی خوامش...تازه ما به قصد ازدواج اشنا شدیم اما راستش من صبرم کمه شاید به قول شما فرصت رشد رو بهش نمی دم اما الان تو شرایط بدییم تکلیفم روشن نیست راجب خواستگارا دیگه..الانم اگر جواب میدم واسه اینه نگه عوض تشکر بی محل کرد...راستی اقا امیر اون نه واسه تولم کادو خرید نه ولنتاین نه عیدی داد واسه همین خیلی تو ذوقم خورد

باباعزیز جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 ق.ظ http://babaaziz.spaces.live.com/

درود فراوان به امیر و سلام بسیار به نرگس.تا خواستم شروع به نوشتن ژیامی برایتان کنم کاری برایم پیش آمد که مجبور شدم اول آنرا به انجام برسانم. بزودی به دیدارتان خواهم آمد.شاد باشید ( راستی از بچه مچه خبری نیست؟)

مریم دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:41 ق.ظ http://arashomaryam.blogfa.com

سلام

از 2 سال پیش وبلاگتونو دنبال می کنم

همچنان با نوشته های جذاب به روز هستین.

خوشحال می شم به وبلاگ من و آرش هم سری بزنین.

سولماز دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ب.ظ

خودمونیم ها نرگس خانم هم خوب بلده ها به جای اینکه هی شما
درباره ی عشق و دوستی واین قبیل چیزها بنویسید یه ذره هم
به خانم فرصت عرض اندام بدهید

یلدا چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ق.ظ

نگاه موشکافانه‌ و جالب توجهی بود در مورد روابط دختر و پسر که الان خیلیها درگیرش هستن.
استفاده کردیم. مرسی امیرخان.

رویا جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ب.ظ http://فشداشذشسئسناخیش.ذمخلبش.زخئ

سلام
ممنون از اینکه سعی کردی تصویر واقعی خودتون را برای ما شرح بدید ولی من هر چقدر فکر کردم نتونستم اون تصویری را که شما می خواستید به نمایش بگذارید را تصور کنم چون هم نرگس و هم خودت ذاتا آدم خوبی هستید حالا اگر در مسیر زندگی اشتباهاتی داشتید تونستید از میان راه بردارید انشاالله که موفق ،سربلند وخوشبخت باشید

احسان پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.1735.blogfa.com

وبلاگ جالبی داشتی از نحوه زندگی خود در امریکا،طرز برخورد مردم با شما بیشتر بنویس

سلام از ایران پنج‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:14 ق.ظ

21خرداد
سلام من براتون یه emailفرستادم راجع به این پست.
ممنون میشم بخونیدش.
از طرف copricorn

سلام

من ایمیلی دریافت نکردم، لطفا دوباره بفرستید

-امیر

salamm 2bare دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ق.ظ

salam
man baratun mail ferestadam
hadaghal behem begid ke reside ya na?ba idie copricor13
:(

من ایمیلی با آی دی copricor13 دریافت نکردم

فهیمه دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ب.ظ

چرا دیگه نمیاین
اخرین نوشتتون واسه ژارساله!!
امیدوارم همیشه خوشبخت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد