نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

دوستی اینترنتی خوب است یا بد؟



از وقتی که نرگس و من این وبلاگ رو راه اندازی کردیم، دوستان زیادی ما رو قابل دونستند و مشکلات و مسائلشون رو با ما در میون گذاشتند. در صد قابل توجهی از این ایمیلها به دوستیهای اینترنتی مربوط میشه. در بسیاری از اونها فردی که در آنسوی آبها زندگی میکنه، احساسات یه نفر دیگه (غالبا یه دختر) رو به بازی میگیره و هر جا که احساس میکنه که هویت اصلیش ممکنه بر ملا بشه برای یه مدت غیبش میزنه . بعد که دوباره پیداش میشه، دختر بیچاره از ترس اینکه طرفشو دوباره از دست نده سعی میکنه که دیگه سئوال نکنه و این بازی زشت گاهی برای چندین سال ادامه میکنه.

حالا این سئوال پیش میاد که دوستی اینترنتی خوبه یا بد؟

اینترنت هم مثل هر وسیله دیگری هم میتونه مفید باشه و هم مضر و خطرناک. همونطور که اینترنت برای ما امکاناتی رو فراهم میکنه که حتی تصورش هم نمیکردیم، از طرف دیگه استفاده نادرست از میتونه نتایج ناگواری به همراه داشته باشه. حقیقت اینه که هر کسی میتونه تو اینترنت شخصیتی مجازی از خودش بسازه، شخصیتی که میتونه با شخصیت اصلی فرد بسیار متفاوت باشه. تو زندگی حقیقی ما مواظب شخصیتمون هستیم و سعی میکنیم که کاری نکنیم که به اون ضربه ای وارد بشه. بقول معروف مواظبیم که آبرومون نره. اما در دنیای مجازی چنین ترسی برای افراد سود جو وجود نداره. وقتی هر روز میشه هزارن شخصیت مجازی ساخت، چه اهمیتی داره اگه یه شخصیت مجازی ارزش و اعتبارش رو از دست بده؟



اینترنت این امکان رو به شما میده تا آزادتر و راحتتر با دیگران ارتباط برقرار کنید. در جامعه بسته ای مثل جامعه ما، اینترنت برای بسیاری تنها وسیله ارتباط با دنیای بیرونه، مخصوصا وقتی که صحبت از رابطه با جنس مخالف باشه. شما میتونید از اینترنت استفاده کنید و از طرفتون شناخت پیدا کنید و یک دوستی بر مبنای عقل و منطق بسازید، اما در این بین باید مواظب سرابها و شیادها باشید.

دو تا از بهترین دوستان نرگس و من از طریق اینترنت آشنا شدند. الان چند سالی از ازدواجشون میگذره، یه زوج دوست داشتنی که نه تنها نرگس و من، بلکه همه اطرفیون دوسشون دارند. دلیل اصلیش هم اینه که اونها دوستیشون رو به اینترنت محدود نکردند و در دنیای واقعی اونو محک زدند.

از نظر من دوستی اینترنتی تنها برای بدست آوردن شناخت اولیه مناسبه. در بسیاری از موارد ، افراد شخصیتی رو به نمایش میزارن که میخواهند باشند و نه شخصیتی که واقعا هستند و متاسفانه اینترنت این امکان رو براحتی برای افراد سودجو فراهم میکنه. بعبارت دیگه، مخفی کردن شخصیت واقعی در دنیای اینترنت بسیار آسانتر از دنیای واقعیه.



امیدم اینه که این نوشته یه زنگ خطری باشه برای دوستانی که براحتی به دیگران در محیط اینترنت اطمینان میکنند.

موفق و پیروز باشید

-امیر کاشانی

نظرات 16 + ارسال نظر
شخص ثالث چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:42 ب.ظ http://www.shakhse-sales.blogsky.com/

مرگ عشق و عاشقی در قلب من پندار من بود
زندگی هم رویش برگی بر دیوار من بود
روی شاخ تک‌درختی یاکریم لانه داشت
غبطه خوردن بر صفای یاکریم‌ها کار من بود
در قمار زندگی دار و ندارم داده بودم
پاره‌ای از قلب سردم گرمی بازار من بود
بین آن آشفته بازار آمدی قلبم خریدی
مهر مهرت بعد از آن بر قلب پرزنگار من بود
...
سربلند باشید

شکوه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:31 ق.ظ http://www.shokoohiran.persianblog.com

سلام نرگس و امیر عزیز ، بعد از مدتها دوباره من برگشتم و خوشحالم که به خیلی از دوستان که سری می زنم همچنان پر انرژی در حال ادامه دادن به وبلاگ نویسی هستند و دیدن وبلاگها و نوشته هاشون دوباره بعد از این همه مدت ،مثل دوباره دیدنِ یه دوستِ قدیمی ،خوشحالت میکنه . شاد و موفق باشید.

سونیا جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:48 ق.ظ http://sploveforever.persianblog.com

چه عجب شما یه دفعه قیبتون میزنه نمیگین دلمون تنگ میشه :)

لیلا(برای خودت زندگی کن) جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:28 ب.ظ http://u4u.persianblog.com/

سلام
موافقم هر چند اون دوستانی که با اینترنت چند سال رویا ژردازی می کنند و دچار رابطه ای ناموفق میشن بعیده با همین متن آگاه بشن اما اشاره مناسبی بود.
راستی این عکس دوم خیییییلی جالبه.مرسی.

فــَرا شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:29 ق.ظ

اگر تو روابط صداقت باشه ...دیگه فرقی نمی کنه شروعش از کجا باشه ...

محمود شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:20 ب.ظ http://www.caesar.blogfa.com


امیر جان سلام ، امید من سعادت تو ونرگس خانم است .

از اینکه موضوع جدیدی را مطرح کردی ، بسیار خوب ، خصوصاً مسئله آشنایی اینترنتی و یا بزبان دیگر عشق اینترنتی .
امروزه در دنیای تکنولوژی مدرن و پیشرفت علوم که همه چیز در دست تکنیک است ، آشنایی ایترنتی یکی از مسایل پیش پا افتاده شده ، البته ناگفته نماند که یک موضوع روشنفکرانه نیز می باشد . میدانی در گذشته که خانواده ها برای جوانان خودشان زن یاشوهر انتخاب می کردند ، باعث می شد که خیلی از معیار های ازدواج رعایت بشه ، مثلاً شئونات خانوادگی ، سطوح خانواده ها ، مسایل بهداشتی و خیلی از مسایل دیگر که امروزه به آنها اهمیت داده نمیشود . البته بگذریم از اینکه آن انتخابات ضمن محاسن فراوان ، ولی معایب خودشان را نیز به همراه داشت .
امروز متاسفانه جوان همه چیز را می خواهد خود تجربه کند که آن نیز ضمن حسن فراوان ، معایب خودش را نیز به دنبال دارد ، یک نمونه از آن همین آشنایی اینتر نتی است .

میدانید در پشت تلفن و یا از طریق اینترنت خیلی چیز ها را می توان ابراز کرد که هرگز حضوری نخواهیم توانست آن جملات یا کلمات را ابراز کنیم و این مسایل باعث می شود که جوان که هنوز در ابتدای زندگی قرار دارد و باید خیلی از مسایل زندگی را بیاموزد می تواند خیلی سریع و بدون مطالعه جذب شود که بعد ها دل کندن برای اینچنین جوانان کم تجربه به عنوان یک شکست تلقی می شود که باعث گرفتار های جسمی ، روانی و روحی خواهد شد که برای جبران آن وقت زیادی باید سپری شود که در بعضی موارد قابل جبران نیست .
رویهم رفته متاسـفانـه با مشکلاتی که جوانان ما در داخل کشو ردارند و هیچگونه راه صحیح ارتباطی بین این نسل جوان وجود ندارد و هر روز مشکلات جدید از طرف خانواده و اجتماع برایشان فراهم می شود در نتیجه این حرکت آشنایی را به سوی یک ارتباط فرضی و رویایی سوق می دهد . چون پس از چند جلسه آشنایی امکان ارتباط حضوری بسیار ضعیف و گاهی غیر قابل امکان است .
در هر صورت هر پدیده مدرنی مشکلات و مصائب خود را نیز دارا است ، در این راستا بهترین کار آموزش صحیح است که باید روی آن سرمایه گذاری زیادی انجام شود تا جوانان به مشکلات آنچنانی برنخورند . البته مطلب در این زمینه زیاد می شود نوشت ولی زمان و مکان اجاز ه ی بیش از این را نمی دهد .
موفق باشید و پایدار .

بیتا مامان کیان و کیارش یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:24 ق.ظ http://www.kian-kiarash.persianblog.com

وبلاگ پسرا از وبلاگ خودم جدا شد، خوشحال میشم سر بزنی.

فرشته دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:51 ق.ظ

اقا امیر و نرگس خانوم سلام
من و شوهرم هم اولش از طریق اینترنت با هم اشنا شدیم و بعد اشنایی ما ادامه ژیدا کرد و ازدواج کردیم .الان بعد ۴ سال هر کی می خواد یه زوج خوشبخت و مثال بزنه ما رو میگه.و من هر روز خدا رو هزار بار به خاطر این همه خوشبختی شکر می کنم.
خیلی دوست دارم که داستان اشناییمونو براتون بفرستم ولی هنوز وقت نکردم.
به امید خوشبختی روز افزون

راحله چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ق.ظ http://WWW.AYDEN.BLOGFA.COM

سلام دوستای عزیز منو همسرم با اینترنت عشق رو آغاز کردیم و الان که سه سال از ازدواجمون میگذره هنوز عاشقونه هم رو دوست داریم مهم اینه که آدما به همدیگه دروغ نگن حالا چه رودررو و چه از طریق اینترنت یا تلفن امیدورام که آدمها یاد بگیرن دروغ نگن برای شما دو تا عزیز آرزوی خوشبختی دارم شاد باشید و موفق اگر دوست داشتید به وبلاگ من هم سر بزنین تما خاطره های عاشقونه من و همسرم اونجاست تا درودی دوباره بدرود

شکوه جمعه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:58 ق.ظ http://www.shokoohiran.persianblog.com

کجایین شما ؟

مهتاب یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ق.ظ http://pourl0ve.blogfa.com

سلام نرگس و امیر عزیز
من قبلا هم برای شما نظر گذاشته بودم من احتیاج به همفکری شما دارم لطفا کمکم کنید

سحر چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.nazdune.persianblog.com/

من تازه باهاتون آشنا شدم خوب خیلی ازتون خوشم اومده راستشو بخواین ماجرای شما مثل ماجرا ی من و میثم می مونه ما همدیگرو خیلی دوست داریم ۴سال با هم هستیم در بدترین شرایط و بهترین شرایط برای هم موندیم اما هنوز میثم تصمیم به این نگرفته که با هم زیر یه سقف زندگی کنیم دلیلشو نمیدونم منم نمیتونم بهش این پیشنهاد و بدم ، ولی به خوبی میدونم یه روز خودش این درخواست و از من میکنه شاید خیلی خوش بینم ولی خوب تو رفتارش و حرکات تو این چند سال به این نتیجه رسیدم یه موقعی میخواد بیاد و من و سوپرایز کنه به نظر شما من دارم اشتباه فکر میکنم؟

غزال دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ب.ظ http://gillas.blogsky.com

ای بابا تنبل شدین

احمد چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:56 ق.ظ

سلام به آقا امیر و نرگس خانوم و همه دوستان خوبم به نظر من این دوستیها هم مثل دوستی غیر مجازی میتونه هم خوب باشه و هم بد موضوع مهم اینه که بیشتر نسل نوجوان ممکنه تو نت در معرض خطر باشند... ممنونم که آپ کردید. انشا الله که همه زوجها خوشبخت باشند و زندگیشون پر از عشق با دوام . قربونتون {گل}

مرضیه چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:35 ب.ظ

من تازه به این سایت اومدم دلم میخواد بیشتر در مورد این روابط بنویسید

قاصدک پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ق.ظ http://eshgheasemanieman.blogfa.com

سلام منم از طریق اینترنت با شوهرم اشنا شدم الان هم زندگیمون خیلی خوبه تا حالا مشکلی واسمون پیش نیومده که از دست هم خیلی ناراحت بشیم البته اختلاف سلیقه تو زندگی همه وجود داره اما با گذشت خیلی راحت حل می شه دوستی اینترنتی واسه من که خوب بوده ولی خیلی ها هم هستند که فقط برای بازیچه قرار دادن طرف مقابله یا برای پر کردن وقت خودشونه خوشحال می شم به من سر بزنید یه وبلاگه که برای همسرم درست کرده ام موفق باشید قاصدک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد