نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

خرید خونه ۲

سلام دوستان عزیز

بعد از مقداری تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که قیمت خونه داره میاد پایین و بهتره فعلا مدتی صبر کنیم. خدا میدونه که چقدر دلم میخواد خونه ای که توش با نرگس زندگی میکنم خونه ای باشه که مال خودمونه، ولی خوب ظاهرا باید مدتی صبر کنیم. راستی اگر کسی از شما دوستان عزیز در زمینه خرید خونه تجربیاتی داره که میتونه در اختیار ما قرار بده، لطفا به ما ایمیل بزنه.

چند خواهشی هم میخواستم از دوستان عزیزی بکنم که نرگس و من رو قابل میدونن و مسائلشونو با ما در میون میزارن:

۱- لطفا جای آف لاین ایمیل بزنید، تا ما بتونیم بهتر به اونها جواب بدیم

۲- ایمیلها تا حد امکان به فارسی تایپ کنید تا خوندنش برامون راحتتر باشه.

۳- ممنون از اینکه ما رو قابل میدونید و با ما مشورت میکنید.

امروز و دیروز نرگس و من خاتمی رو دیدیم، در موردش تو اون یکی وبلاگ نوشتم.

دیدار با خاتمی

مادر بزرگمون هم چند روزی خونمون بود. مادر بزرگم الان نزدیک ۹۰ سالشه، و خدا رو شکر از نظر هوش و حواس کاملا سلامته. وجودش پر از مهربونیه. وقتی میاد خونمون اصلا یه شور و حال دیگه دارم. تمام سعیشو میکنه که یه وقت مزاحم ما نباشه. صبح نرگس و من دیر از خواب بیدار شدیم و مادر بزرگم نمیدونست که چه جوری باید با دستگاه چایی درست کنه. بیچاره گرسنه موند تا ما بیدار شیم و براش صبحانه آماده کنیم. با اینکه من ۱۰۰ بار بهش گفتم هر وقت کار داشتی ما رو بیدار کن ولی باز هم اینکارو نمیکنه.

  این شمالی هم در زمینه غذا واقعا که اول و آخرشن. تحت نظر مادر بزرگ عزیز یه خورش باقلا قاطوق درست کردیم که نزدیک بود انگشتهامونم بخوریم. اول از همه یه ماهی سفید دودی خریدم:

 بعد هم لوبیا قرمز رو تو آب خیس کردیم و پوستشو کندیم. البته مادر بزرگم میگفت این غذا باید به یک نوع لوبیا به نام پاچه باقالا درست شود که چون گیر نمیومد ما از لوبیا قرمز استفاده کردیم. بعد هم لوبیا رو با شوید، سیر و زرد چوبه تفت دادیم. بعد از ۱۰ دقیقه آب اضافه کردیم و دو تا تخم مرغ هم توش شکستیم و گذاشتیم تا بقول معروف جا بیفته.

آخرش هم ماهی دودی رو گذاشتیم رو پلو که داغ بشه و بعد هم جاتون خالی : حمله .

غذای سالم، ارزان، و بسیار خوشمزه ای میشه. شما هم امتحان کنین، البته اگه نظرات کارشناسانه مادر بزرگ نبود که به این خوبی نمیشد.

موفق و شاد باشید

نظرات 18 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:19 ق.ظ http://dagh85.blogfa.com

سلام نرگس جان و آقا امیر

خونه گرفتین مارم خبر کنین تا بیایم و بالاخره یه هدیه کوچیک برای چشم روشنی براتون بیاریم

مانا دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:44 ق.ظ

عالی مثل همیشه:(

علی شوماخر دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:46 ب.ظ http://aramgah.persianblog.com

سلام... اول اینکه امیدوارم هر چه زودتر و تو یه موقعیت مناسب خونه رو بخرین...
دوم هم اینکه نوش جان... فکر می کنم یه غذای ایرانی ناب٬اونم با دستور مادربزرگ خیلی توپ باشه٬نه؟
من که وقتی از دانشگاه میام تهران٬هولم تا مامان قیمه درست کنه...
خوش باشید...

نازنین مریم چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:19 ق.ظ http://nazaninmaryam.blogfa.com

سلام
خوشحالم که در کنار یکدیگر خوب و خوش هستید امیدوارم که هر چه زودتر مساله خونه هم حل بشه. شاد باشید

هیرودیا پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:12 ق.ظ http://mahaket.persianblog.com

چه خوب....من دستور پختش رو بلد نبودم!مرسی.

نازنین پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 ق.ظ

سلام . زوج عاشق و خوشبخت. ۲ روزه داشتم یه رمان عشقی میخوندم تو غربت . خدارو ۱۰۰۰ مرتبه شکر میکنم که به هم رسیدید وای قسمت ویزا دادن به نرگس منو یاد ویزا گرفتنم و نگرانیهام انداخت. همیشه خوش باشید

ندا یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:17 ق.ظ http://gaahnameh.persianblog.com

به به . گرسنم شد بابا سر کار
دلم ماهی خواست
امیدوارم همیشه شاد باشید

temouri یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:22 ق.ظ http://datarecovery.blogfa.com/

سلام
نوش جان
انشاالله بزودی خونه دار شوید دعا کنید ما هم تو تهران خونه دار شویم
از اینکه شاد و خوشین خیلی خوشحالم
من وبلاگهای شما را همیشه دنبال می کنم و احساس خوبی به من می دهد
راستی من هم یک وبلاگ ایجاد کردم اگه وقت داشتین از وبلاگم دیدن کنید .

بیتا مامان کیان و کیارش پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:54 ق.ظ http://kian-kiarash.persianblog.com

خیلی خوشحالم که آپ کردین، راستی نوش جان منم با این حال که شمالی نیستم خیلی باقالی قاتق رو دوست دارم/

مریم و وحید جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:32 ق.ظ http://melodii.blogsky.com

سلام بر عزیزانم
وبلاگتان عالی عالی است
کلیه مطالب آن را خوندیم از اول تا این پستتان
هر جا هستید امیدواریم در کنار هم شاد و خرم باشید

هیرودیا جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:42 ق.ظ http://mahaket.persianblog.com

خوب چرا آپ نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟

غزاله چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:13 ق.ظ

سلام تازه با وبلاگ شما آشنا شدم. تو نوشته هاتون دیدم که گفتید که از اسم و عکس واقعیتون استفاده نمی کنید. فکر نمی کنید این حس و به آدم میده که بقیه حرفاتون هم با اسمتون که قلابی هستن

سلام خانم غزاله

ممنون که به وبلاگ ما سر زدین و برامون پیام گذاشتین. همونطور که تو وبلاگ هم توضیح داده شده بنابر یکسری دلایل خصوصی نرگس و من از اسامی مستعار و عکس مستعار استفاده کردیم. چون نمیخواستیم این وبلاگ برای دوستانمون و برای خودمون مشکل ساز بشه. البته اگر من جای شما بودم بجای لغت قلابی از لغت مستعار استفاده میکردم. شما به چیزی میتونید بگید قلابی که سازنده اون به عمد میخواد یه چیز غیر اصل رو بجای اصل به مردم قالب کنه.

شاد و پیروز باشید

-امیر کاشانی

۱اشاره چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:51 ق.ظ

این غذا با ماست بادمجون خیلی جور در میاد حتما امتحان کنید
حسابی هم با مادربزرگ خوش باشید تا می تونید از وجودش بهره ببرید و ببوسیدش که مثل من در حسرتشش نمونید
یه بوس کوچولو

غزاله جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام و با عرض پوزش به خاطر بی ادبی که کردم. منتظر بقیه صحبتهای شیرین شما هستم

rose شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:59 ب.ظ http://zibanevis.blogfa.com/

narges joon va amir agha salam
delam bara khodetoono weblogetoon tangide bood
vase hamin dobare shooroo kardam az aval daram dastanetoono mikhoonam :D
RAASTIIIIII
baghali ghatogh enghadr asoone ya shoma khodetoon asoon neveshtinesh??
lol
doosetoon daram ziaaaaaaaaaaad
webloge man ham sar bezanin khosh hal misham :D
bigh bigh

جآرو برقی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:28 ق.ظ http://www.badekhazoon2008.blogfa.com

بابا خیلی با حال بود به ما هم سری بزن همه مخان یه جورایی درد دل کنن ما هم این جرریم
دنیا بی معرفت شده عزیزم
بی خال این دنننننننننننننیا [ناراحت][قلب][چشمک][گل]

پریسا یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:54 ق.ظ

این غذا واقعا خیلی خوشمزه است من که از طرفدارانشم . و خوشحالم که تونستید درستش کنید.

شکوفه چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ق.ظ http://goleman.blogfa.com

وای من عاشق باقلا قاطوقم .
وقتی بچه بودم یک مستاجر رشتی داشتیم . خدا بیامرزتش هر وقت یادش میکنم یک فاتحه هم براش میخونم بنام خانم مقدم .
هر وقت این غذا رو درست میکرد یک ظرف هم برای ما میاورد میدونست من خیلی دوست دارم .
بعد از اینکه رفتن دیگه نخوردمش . آرزوم بود که بزرگ بشم و بتونم باقلا قاطق درست کنم . الان هم از غذاهای مورد علاقمه اما همسرم دوست نداره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد