نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

در پاسخ به نظر چند خواننده گرامی در رابطه با پست قبلی

سلام

در رابطه با پست قبلی چند نفر از خواننده های این وبلاگ نظرشونو بیان کردند. میخوام در اینجا کمی با این دوستان و بقیه کسانی که به این بحث علاقه مند هستند گپی بزنم.

نظر شماره ۱: (البته من خودم اونو به فارسی تایپ کردم تا خوندنش برای کسایی که علاقه مند به شرکت در این بحث هستند راحتتر باشه، متن آن بصورت فارسی/انگلیسی در قسمت پیامهای پست قبل موجود است)


نه بابا بیاد و نظرت به آمرکاییها هم باشه. ببین جونم فاحشه اونیه که سکس رو با پول عوض میکنه، بقیه آدمها آزادن اونطوری که میخوان زندگی کنن نه اونطوری که تو براشون تعریف میکنی. به تو ربطی نداره که آدمها چطوری عاشق هستن. تو خیال میکنی خیلی باهالی. باشه باهال باش ولی بزار بقیه مدل خودشون باهال باشن. بنظر من سکس زنها یه چیز شخصیه. اگه تو مجبور شدی با اولی تو زندگیت عروسی کنی، ربطی به کسی نداره. مجبور نیستی سر بقیه خالیش کنی.  


نظر شماره ۲:
عجب...! متاسفم که بگم سریال sex and the city را خیلی خیلی سطحی نگاه کرده اید و تقریبا به جز ظواهرش متوجه چیز دیگری در آن نشده اید. حیف! روانشناسی عمیقی که پشت شخصیتهای این شوی تلویزیونی هست خیلی فراتر از نقد شدیدا سطحی شماست، بهتر است کمی با دقت تر به آن نگاه کنید. ارزشش را دارد.



دوست عزیز ممنون از پیامت.

۱- در مورد جمله اول باید بگم ما شدیم چوب دو سر طلا! . یه بار تو یه پست نوشته بودم که بعضی از همکارام که اتفاقا خانم هم بودند چطور از پس مسائل ساده بر نمی اومدند. منظور به هیچ وجه توهین به خانمها نبود که اگر همکارام مرد هم بودند و همان کارها میکردند باز هم همان مطالب را مینوشتم. بعضی از خانمها  گفتند که تو به خانمها توهین کردی، باید میگفتی که منظورت به همه خانمها نیست. که حق هم داشتند، منهم عذر خواهی کردم و روشن و صریح و واضح گفتم که منظورم به همه خانمها نبودند. پست اخیر رو که نوشتم، فکر کردن شاید این شبهه پیش بیاید که این نظر من نسبت به همه زنهای آمریکایی است. حالا در جواب پانوشت باید ریشخند شما رو ببینم!!!   

۲- نمیدونم لغت فاحشه از کجا وارد این بحث شد؟ 

۳- در مورد اینکه گفتی بقیه آدمها آزادن اونطوری که میخوان زندگی کنن نه اونطوری که تو براشون تعریف میکنی. مگه من گفتم که آدمها باید اونطور زندگی کنن که من تعریف میکنم؟ من هیچ وقت اجازه چنین جسارتی بخودم نمیدم که بگم چطور زندگی کردن درسته و چطور زندگی کردن غلطه. اما از طرف دیگه آزادم و این حق رو دارم که نظرم رو در مورد موضوعات مورد علاقم بیان کنم. بگم که با چی موافقم و با چی مخالف. همونکاری که شما کردین، پیام گذاشتین و نظرتونو بیان کردین.

 من میگم مفهومی که خانم پارکر از واژه عشق داره با درکی که من از این واژه دارم کاملا متفاوته. من اونو یه جور معنی میکنم و تقدس خاصی براش قائلم و ایشون یه جور دیگه.  ارزش روابط بین انسانها برای من و برای ایشون متفاوته. از نظر من اینکه زنی با میل قلبی خودش با مرد متاهلی رابطه برقرار کنه کاری دون و پست شمرده میشه. از نظر من خدشه و آسیب زدن به زندگی زناشویی افراد یک گناه بزرگه. اینها نظرات منه که شما ممکنه با اونها موافق و یا مخالف باشید. 

۴- منظورتون از جمله آخر ( اگه تو مجبور شدی....) رو اصلا نفهمیدم. فکر نمیکنم استفاده از چنین جملاتی به پیشبرد بحث کمک کنه.

۵- شاید این سریال  روانشناسی عمیقی در پشت شخصیتهایش داشته باشد. شاید نگاه من سطحی است. من آنقدر دقیق آنرا نگاه نکرده ام که بتوام اینها را رد یا قبول کنم. ولی آنچه در بالا گفتم (پاراگراف با رنگ قرمز تیره) به قوت خود باقی است. شاید این سریال دارای محتوایی بسیار عمیق باشد، ولی این چه ارتباطی با اینکه من شخصیت یکی از بازیگران این سریال را نمیپسندم دارد؟

خودمونی: یادمه تو ایران هر وقت که سینما میرفتیم، با نرگس و دوستامون در مورد شخصیتهای داستان صحبت میکردیم و هر کسی نظرشو میگفت. صحبتهایی که خیلی سازنده بود و من خیلی چیزا ازش یاد گرفتم. حالا نمیدونم چرا وقتی همین صحبت تو اینترنت مطرح میشه هزار جور مشکل پیش میاد. بقول یکی از دوستام میگفت وبلاگ نویسی مثل دویدن تو میدون مین میمونه.

همچون بهار سبز و زیبا باشید

-امیر کاشانی

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
امید شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.melody4u.blogsky.com

سلام ممنون از زحماتتون به منم یه سری بزنین

safa شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:32 ق.ظ http://safafilter.blogfa.com

جدیدترین فیلترشکن ها در safafilter.blogfa.com

امید یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام / خسته نباشین
نوشته ی جالبی بود . (و بر خلاف بعضی کامنتا) فکر میکنم خیلی خوب و دقیق برداشت کردین.
به نظرم این مسئله(خصوصا در مورد افراد متاهل)اینقدر روشن باشه که دلیلی برای انتقادهای ( شاید نه چندان درست) وجود نداشته باشه.
به هر حال هر کسی که (حتی ذره ای) از روحیات افراد ، (زن و مرد..) آگاه باشه ،‌به سادگی قبول میکنه که همچین ایده ای(مثه عقیده ی شخصیتی که شما تعریف کردین)مخالف روحیات و ندیده گرفتن اطرافیانه...........


(((از نظر من خدشه و آسیب زدن به زندگی زناشویی افراد یک گناه بزرگه. اینها نظرات منه که شما ممکنه با اونها موافق و یا مخالف باشید. )))

واقعا عالی نوشتین .


ماندا دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:29 ق.ظ http://poro2000.blogfa.com

نرگس جان و امیر خان سلام خوبین ؟ برای اولین بار که به وبلاگتون سر میزنم اما همونطور که خواسته بودین ماجرای عشقتون رو خوندم والبته چشمام هم درد گرفت :) چیزی نمی تونم براتون بگم جز اینکه از ته دلم براتون آرزوی خوشبختی و شادی دارم همیشه آسمونی باشید

حامد دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:15 ب.ظ http://afkar-e-alaki.blogspot.com

سلام
من امروز نشستم تمام وبلاگ شما رو خوندم
خیلی زیبا نوشته بودید . چقدر وقایع عجیب و زیبا و بعضا بد بر سر شما امده . من فکر میکردم تنها زندگی کردن و
پول از دست دادن خیلی سخته ولی این چیزایی که شما نوشتین بهم روحیه داد که با هر وضعی میشه ساخت.
امیدوارم زندگی شیرینی با هم داشته باشید
نحوه نگارش داستانتون هم بسیار زیبا بود
برای این کار آفرین دارید

نگین پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 04:09 ب.ظ http://myunlimitedworld.blogspot.com

من تو پسته قبلی برات نظر گذاشتم -جسارتا- ولی من فکر میکنم که شما اون چیزی که نوشتی هدفت نبوده جالبه که همیشه یه چیزایه مینویسی که بعدش مجبوری از نوشته هات دفاع کنی خوشم میاد که توانشم داری من با اینکه با نظراتت در مورد پست قبلی و نگاهی که به این سریال میکنی اسن موافق نیستم ولی به هرحال هر کی یه نظری داره و به قول شما چه خوبه که تو اینترنتم مثل سینما رفتن بتونیم خوب نظرمونو طور درستی بگیم نه اینکه چون همو نمیشناسیم هر چی دلمون خواست بار طرف کنیم
شاد باشی من هیچوقت براتون نظر نذاشتم-ئئئ مثل حالا دو بار دو بار - ولی همه وبلاگتونو خوندم خیلیم قشنگه ولی من قبلنا بیشتر دوسش دشتم

سلام نگین خانم
خیلی ممنون از اینکه نظر گذاشتین. نکته اینه که من با کل این سریال مخالف نیستم. من میگم اگه یه خانمی در دنیای واقعی رفتاری رو بکنه که خانم جسیکا پارکر (یا خانم کری برادشو) کرد، این رفتار از نظر من رفتار قابل قبولی نیست. بحث من در اینجا نقد این سریال نیست.

طیبه شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 04:27 ق.ظ http://tnote.persianblog.com/

سلام به شما. امروز داستان عشقتون رو خوندم البته هنوز قسمت ۲۱تا آخر رو تموم نکردم. خیلی جالب بود.براتون آرزوی موفقیت می کنم.راستی بزنم به تخته خیلی بهم میاین.حق داشتند فکر کنند شما خواهر برادرین. ولی قصه عشق آدما همیشه اینطور نیست. می دونید همه چیز نسبیه البته این نظر منه. بهر حال از آشنائی با شما عزیزان خوشحال می شم. عاشق باشید.

سامان یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:10 ق.ظ http://www.khaneye-matrook.blogfa.com

یکی درد و یکی درمان پسندد

یک وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد

منتظر حضورت هستم

مامان خرگوشک یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:38 ب.ظ http://www.khargooshak.com

سلام به شما.راستش را بخواهید من اصلا از اینگونه سریالها به هیچ وجه خوشم نمیاید و ناراحت هم نمیشم که از عمق روانشناسی ان سر در نمیاورم. نمیدونم چرا هروقت موضوعی مخالف میلمون هست باید با توهین مسئله را جلو ببریم ؟ من تو خیلی از وبلاگ های دیگه هم دیدم.بهتره به جای این دلیل منطقی بیاریم شاید بقیه هم متقاعد شدند.شاد و سلامت باشید

امیر سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:39 ب.ظ http://cib105.persianblog.com

سلام.خسته نباشید.من یه ایمیل به نرگس خانوم فرستادم.
اگه ممکنه اونو بخونید.ممنون.

طیبه چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:24 ق.ظ http://tnote.persianblog.com/

چرا آبدیت نمی کنید؟

امیر و زهرا یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:00 ب.ظ http://2hamnafas.mihanblog.com

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
در آستانه حلول بهار سبز در روح زمین، ضمن گرامیداشت روزهای عبودیت سرخ حسینی سالی همراه با موفقیت و بهروزی برای شما و خانواده شما آرزو میکنم....خلاصه سال نو بر تمامی ایرانیان مبارک باد...

مینا و حسین دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:31 ق.ظ http://minajo0o0o0o0n.blogsky.com

سلاااااااااااااااممممممم...نرگس و امیرعزیزم...عیدتون مبارکککککککک.........ایشالا سال خوبی داشته باشین....ما رو سال تحویل یادتون نره......فدای شما...مینا و حسین

مینا و حسین دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:02 ق.ظ http://minajo0o0o0o0n.blogsky.com

سلام عیدتون مبارک....ما آپ کردیم.....زود بیاین...

نگین دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:25 ق.ظ http://negin230.blogsky.com

سلام ... سال نو مبارک !!! این جا چرا این جوری شده ...!! بای ... کوچولی ۲۲ ساله

hamid شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 ق.ظ http://hamid2077.blogfa.com

ببین منو اومدم داخل وبلاگت ۲ ساعت هم گشتم واقعا مطالب توپی داشتی با اجازت بیشتر اونا رو جارو کردم گذاشتم داخل وبلاگ خودم بیا داخل وبلاگ خودم بعدشم نظر هم بده کاری نداری بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد