نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

گل

چه زیباست هر از گاهی بدون هیچ مناسبتی به انکه دوستش داریم شاخه گلی تقدیم کنیم  فقط یه خاطر انکه دوستش داریم. امیر جان ممنونم

نرگس

 

                                                              

همه جا امن و امان است

سلام به همه دوستان خوب

باید بگم که شهر امن و امان است و زندگی میگذرد. منکه مشغول کار و درس هستم و نرگس هم همینطور.

دوستی اینترنتی خوب است یا بد؟



از وقتی که نرگس و من این وبلاگ رو راه اندازی کردیم، دوستان زیادی ما رو قابل دونستند و مشکلات و مسائلشون رو با ما در میون گذاشتند. در صد قابل توجهی از این ایمیلها به دوستیهای اینترنتی مربوط میشه. در بسیاری از اونها فردی که در آنسوی آبها زندگی میکنه، احساسات یه نفر دیگه (غالبا یه دختر) رو به بازی میگیره و هر جا که احساس میکنه که هویت اصلیش ممکنه بر ملا بشه برای یه مدت غیبش میزنه . بعد که دوباره پیداش میشه، دختر بیچاره از ترس اینکه طرفشو دوباره از دست نده سعی میکنه که دیگه سئوال نکنه و این بازی زشت گاهی برای چندین سال ادامه میکنه.

حالا این سئوال پیش میاد که دوستی اینترنتی خوبه یا بد؟

اینترنت هم مثل هر وسیله دیگری هم میتونه مفید باشه و هم مضر و خطرناک. همونطور که اینترنت برای ما امکاناتی رو فراهم میکنه که حتی تصورش هم نمیکردیم، از طرف دیگه استفاده نادرست از میتونه نتایج ناگواری به همراه داشته باشه. حقیقت اینه که هر کسی میتونه تو اینترنت شخصیتی مجازی از خودش بسازه، شخصیتی که میتونه با شخصیت اصلی فرد بسیار متفاوت باشه. تو زندگی حقیقی ما مواظب شخصیتمون هستیم و سعی میکنیم که کاری نکنیم که به اون ضربه ای وارد بشه. بقول معروف مواظبیم که آبرومون نره. اما در دنیای مجازی چنین ترسی برای افراد سود جو وجود نداره. وقتی هر روز میشه هزارن شخصیت مجازی ساخت، چه اهمیتی داره اگه یه شخصیت مجازی ارزش و اعتبارش رو از دست بده؟



اینترنت این امکان رو به شما میده تا آزادتر و راحتتر با دیگران ارتباط برقرار کنید. در جامعه بسته ای مثل جامعه ما، اینترنت برای بسیاری تنها وسیله ارتباط با دنیای بیرونه، مخصوصا وقتی که صحبت از رابطه با جنس مخالف باشه. شما میتونید از اینترنت استفاده کنید و از طرفتون شناخت پیدا کنید و یک دوستی بر مبنای عقل و منطق بسازید، اما در این بین باید مواظب سرابها و شیادها باشید.

دو تا از بهترین دوستان نرگس و من از طریق اینترنت آشنا شدند. الان چند سالی از ازدواجشون میگذره، یه زوج دوست داشتنی که نه تنها نرگس و من، بلکه همه اطرفیون دوسشون دارند. دلیل اصلیش هم اینه که اونها دوستیشون رو به اینترنت محدود نکردند و در دنیای واقعی اونو محک زدند.

از نظر من دوستی اینترنتی تنها برای بدست آوردن شناخت اولیه مناسبه. در بسیاری از موارد ، افراد شخصیتی رو به نمایش میزارن که میخواهند باشند و نه شخصیتی که واقعا هستند و متاسفانه اینترنت این امکان رو براحتی برای افراد سودجو فراهم میکنه. بعبارت دیگه، مخفی کردن شخصیت واقعی در دنیای اینترنت بسیار آسانتر از دنیای واقعیه.



امیدم اینه که این نوشته یه زنگ خطری باشه برای دوستانی که براحتی به دیگران در محیط اینترنت اطمینان میکنند.

موفق و پیروز باشید

-امیر کاشانی