نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

خود شکنی (قسمت سوم و آخر)


مثلا یکبار با دختری آشنا شدم. دختر خیلی خوبی بود، ولی بسیار احساساتی. از همون روزهای اول، یعنی حتی وقتی هنوز یک هفته از دوستی ما نگذشته بود دائم میخواست بدونه که من چقدر دوسش دارم، و خیلی اصرار داشت بدونه که این دوستی به ازدواج ختم میشه یا نه. راستش با شناخت کمی که ازش پیدا کرده بودم میدونستم که اگر این دوستی بیشتر پیش بره و بعد قطع بشه اون خیلی ضربه میخوره و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا دوستی رو تموم کنم. البته قبل از اینکه تصمیمو عملی کنم سر یه مسئله حرفمون شد. من میگفتم که آدم باید بگرده تا آدم مناسب خودشو پیدا کنه و اون میگفت پس بفرمایین دخترا رو یکی یکی امتحان کنین تا ببینین که کدوم بهتون میخوره. چند روزی با هم صحبت نکردیم تا اینکه به من زنگ زد و گفت که تو بیمارستانه زیر سرم و تا آخر عمرش منو نمیبخشه.


من وقتی میدیدم یه رابطه امید زیادی برای موفقیت نداره سعی میکردم وقت اون طرف و خودمو تلف نکنم و به هر دو مون این فرصت رو بدم تا فرد دلخواهمون رو پیدا کنیم. خیلی از اوقات هم این طرف مقابل من بود که چنین تصمیمی میگرفت. به همین دلیل من دوستیهای کوتاه مدت زیادی رو تجربه کردم و از اونجایی که این واقعیت رو مخفی نمیکردم از طرف بسیاری لقب "هوسباز" به من داده میشد. اما من از بچگی یاد گرفته بودم که آدم در حالیکه باید به همه پند و اندرزها و حرفها گوش بده و به اونها عمیقا فکر کنه، نباید براش مهم باشه که مردم چی میگن، البته میدونم که شاید برای بعضی از شما ممکنه چنین امکانی براحتی وجود نداشته باشه (مخصوصا برای خانمها).

از طرف دیگه من نه آدمی بودم که دوستی رو برای اون چیزی که اسمشو میزارن "سوء استفاده" (که بنظر من اصلاح بسیار غلطیه و جای بحث داره) شروع کنم و نه یوسف پاکدامن بودم که اعتقاد داشته باشم رابطه از حد حرف زدن و بیرون رفتن نباید فراتر بره مگر اینکه هر دو نفر بنوعی در مسیر ازدواج قرار گرفته باشن.


پسرهایی که با دادن وعده و وعید و با نشان دادن احساسات دروغین سعی در گول زدن طرفشون و دستیابی به مقاصدشون رو دارن، یکسری شیاد هستند. ولی از طرف دیگه، در مواردی هم خانمها هستند که کار رو برای این شیادین راحت میکنن. خانمها خیلی خوب میتونن احساس آقایون رو بفهمن ولی گاهی عمدا چشمهاشونو میبندن تا رویاهاشون خراب نشه و با اینکار خراب شدن رویاهاشون و رویارویی با واقعیت رو فقط کمی عقب میندازن. گرچه متاسفانه مواردی هم وجود داره که حتی با وجود چشمان باز، این اشتباه رخ میده.

بقول وین دایر (Wayne Dyer) این ما هستیم که تعیین میکنیم که دیگران چه رفتاری با ما داشته باشند. چرا این حقیقت ساده که جنس مذکر برای لذت بردن از جنس مخالفش لزوما نیازی به برقراری یک رابطه عاطفی نداره رو نادیده میگیریم. مردها ذاتا تنوع طلبن، و وقتی حاضرن این تنوع طلبی رو کنار بزارن که احساس کنن در قبالش چیزی با ارزشتر رو بدست میارن و من فکر میکنم که تقریبا تمام مردها در جنس مخالف چیزی بسیار فراتر از ارضا نیازهای جنسی رو جستجو میکنن و اونهایی که در این رابطه موفق نمیشن، در بیشتر مواقع به همون لذت کم ارزش بسنده میکنن.

کاش یاد بگیریم تا از شکست در رابطه هامون درس بگیریم، و اون شکست رو فرصتی برای اصلاح خودمون و ساختن رابطه های بهتر و قویتر در آینده ببینیم. زانوی غم بقل کردن و دیگران را گناهکار قلمداد کردن (چه گناهکار باشن چه نباشن) فقط وقت تلف کردنه. منی که این حرفها رو میزنم خودم از این وقتها خیلی تلف کردم و شاگرد خیلی کند ذهنی بودم، ولی بالاخره یاد گرفتم. مطمئنم که خیلی از شما این مسیر رو بسیار سریعتر طی خواهید کرد.

موفق باشید

-امیر


نظرات 21 + ارسال نظر
و سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.waheed.blogsky.com

سلام و یک شاخه گل نرگس تقدیم به نرگس و امیر!
وبلاگ دوس داشتنی هست... به وب من هم بیا ..... تبادل لینک نمیخام زیرا فکر کنم دوس نداری با کسی تبادل لینک کنید... بازم میام.... بای بای

گنجیشک چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.booser.blogfa.com

این سه تا نوشته خیلی خوب بود. جای فکر زیادی داره. البته شما انقدرها هم که اولش گفتین خلاف نبودین ها! ؛)

ریحانه چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ق.ظ

با حرفهاتون موافقم و اونجا که گفته بودین ؛ایجاد یک رابطه برای سوء استفاده(که موافق این کلمه نیستم و جای بحث داره)؛
منم موافق این حرفتون هستم ولی آیا این درسته که اگه یه دختری با ی نفر رابطه جنسی داشته باشه بعد از اون دیگه کاملا مشخص میشه که قبلا با یکی رابطه داشته اما در مورد آقایون اونها فیزیکشون طوری هست که نشون نمیده قبلا رابطه جنسی داشته اند.
اینم که میگی سوء استفاده نیست درسته چون توی رابطه جنسی هر دو طرف لذت میبرند اما به نظر من اینم درست نیست که شخص قبل از ازدواج رابطه جنسی رو تجربه کنه.فکر نمیکنم حتی از لحاظ علمی هم درست باشه که آدم رابطه جنسی با چندین نفر را امتحان کنه چه قبل ازدواج چه بعدش.چه دختر باشه چه پسر

- (در مورد پاراگراف اول) حرفتون کاملا درسته منم موافقم، اما این به خلقت برمیگرده و از دست منو شما خارجه.

2- (در مورد پاراگراف دوم) راستش من در مورد مسئله وجود رابطه قبل از ازدواج، نه میتونم بگم درسته و نه میتونم بگم غلطه. بنظر من جواب این سئوال مطلق نیست و به شخصیت و اعتقادات فرد، به جامعه، به میزان رابطه و به خیلی چیزهای دیگه بستگی داره.

لدا چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 ق.ظ http://ledaswan.blogfa.com/

سلام.
بعد از مدتها دارم آرشیو یک وبلاگ را می خوانم. جمله جالبی برای شروع یک کامنت نیست. می دانم آنهم اولین کامنت. ولی...
راستش همیشه از کامنتهایی که برای گربه (وبلاگ شبهای لیمویی) می گذاشتی دلم می خواست نوشته هایتان را بخوانم اما چند بار ی که آمدیم آژدیت نمی کردی. مدتهاپینگ هم نمی شد وبلاگتان. حالا دوباره کشف تان کرده ام. بیشتر حرف نمی زنم. میخوانم تان و بعد!

salam چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:58 ق.ظ

vaghean chi dar narges motafavet bood?
shayad ziba train dokhtari bood ke didiin va bad baraye khodtoon tojih kardin behtarin dokhtari boode ke dididin?

aya vaghean agar motaghedin ke adamha baraye shenakhst shayad ehteiaj daran ke ravabet jesmishoon az ye hadi bishtar beshe dar mored narges ham hamintor raftar kardin va oon shoma ro ba ein vasf paziroft?

1- اگر من میخواستم بر اساس زیبایی ازدواج کنم که ماشااله تو دخترای ایرانی چیزی که پیدا کردنش سخت نیست دختر زیباست. اگر من دنبال زیبایی بودم سالها قبل از آشنایی با نرگس ازدواج میکردم.

2- من کی گفتم که برای شناخت بیشتر، روابط جنسی باید از یه حدی فراتر باشه؟

ستاره چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:04 ق.ظ

سلام
امیر به نظر من این که شما همون ابتدای آشنایی بیان می کردین که شاید این دوستی هیچوقت از مرحله دوستی فراتر نره .
همین باعث ایجاد شک می شه خوب همونجور که شما طرفتون رو نمیشناسین اون هم شناختی از شما نداره ممکنه دلزدگی ایجاد بشه و احساس اعتماد تا حدی از بین بره چه لزومی داره که این نکته اول آشنایی گفته بشه
گذشت زمان باعث شناخت می شه
خوب البته بعضیها شرایط ازدواج رو ندارن اما احتیاج دارن با جنس مخالف دوست باشن این بحثش جداس ودر این مورد خاص خیلی هم خوبه که گفته بشه و یه جور احترام هم هست به دوستمون و باعث میشه تا طرف مقابل هم بتونه در مورد شروع دوستی تصمیم بگیره
در قسمت اول خودشکنی شما نوشتین...
امیر: ....فرق نرگس با اونها چی بود؟ آیا نرگس اون ایرادات رو ندید؟ آیا اون ایرادات براش مهم نبودن؟

ممکنه در این مورد هم توضیح بدین چون تو قسمت دوم و سوم چیزی در این مورد نگفتین

میشه بگین منظورتون از اون چیز در متن پایین چیه خیلی جالبه برام که بدونم
امیر:...من فکر میکنم که تقریبا تمام مردها در جنس مخالف چیزی بسیار فراتر از ارضا نیازهای جنسی رو جستجو میکنن و اونهایی که در این رابطه موفق نمیشن، در بیشتر مواقع به همون لذت کم ارزش بسنده میکنن.

و اینکه امیر تمام پسرهایی که دوستیهای متعددی رو تجربه کردن بد نیستن به نظر من بعضیها تو زندگی آیندشون موفق ترن
در اصطلاح عامیانه جوونیشون رو کردن و بعد ازدواج اگه باز هوایی نشن میشن مرد زندگی
اما بعضی از اونایی که با کسی دوس نبودن تازه بعد ازدواج یاد ایام جوونیشون می افتن این مورد خیلی بدتره که

و در اخر اینکه شاید همون وقت تلف کردنها بوده که باعث تجربه شده برات و تونستی با کسی که می خای ازدواج کنی .
اکثر ازدواجها در دوستیهای امروزی و قتی پیش میان که یا هر دو دختر و پسر به یه اندازه همو دوس دارن یا پسر قدری بیشتر

شاد باشین



1- بنظر من وقتی یه دختر هنوز آشنایی شروع نشده حرف از ازدواج میزنه، آدم باید صادق باشه و نظرشو صادقانه بگه. تازه من همه این حرفها رو میزدم و تکلیفمو با طرف روشن میکردم، بعدش که دوستی به جایی نمیرسید کلی لعن و نفرین میشدم.

2- نوشتین " اکثر ازدواجها در دوستیهای امروزی و قتی پیش میان که یا هر دو دختر و پسر به یه اندازه همو دوس دارن یا پسر قدری بیشتر". حالا چرا "پسر قدری بیشتر"؟

نرگس.ح چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ق.ظ

سلام
خوب نوشتین اما جواب سوالاییو که تو پست اول (خطوط آخر) مطرح کردین رو ننوشتین؟
مهربونی و محبتو همه دخترا دارن اونو مطمینم اما همه لایق این محبت نیستن و اکثر پسرا نسبت به محبت دید متفاوتی از دخترا دارن... محبت رو تنها در چیز خاصی می بینن.
نمی شه به آدما راس گفت نمی شه گفت قبلا با کسی دوست بودم .... چرا اینجوری باید باشه! آدم راستشو می گه فکر میکنن دروغ می گه دروغم میگه همینطور....

1- حق با شماست، باید در پستهای بعدی به سئوالی که مطرح کردم جواب بدم
2- اینکه نمیشه به آدمها راست گفت بحث جالبیه، انشااله بزودی در وبلاگ مطرحش میکنم.

ستاره چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام
امیر چرا جواب سوالهای من و ندادین!!!!!؟؟؟؟
و اما جواب این سوال

نوشتین " اکثر ازدواجها در دوستیهای امروزی و قتی پیش میان که یا هر دو دختر و پسر به یه اندازه همو دوس دارن یا پسر قدری بیشتر". حالا چرا "پسر قدری بیشتر"
خوب معلومه چون در جامعه ایرانی اکثرا میتونم بگم ۹۹.۹ ٪ مواقع تصمیم گیرنده نهایی برای ازدواج آقایون هستن


می دونین چرا سیستم فیزیکی خانومها اینجوریه واسه اینکه هر چیز با ارزشی در ابتدای امر "اک" و البته بعضی افراد تعبیرشون اینه که آفریدگار به خانومها اطمینان نداشته که این خیلی بی انصافیه ...حالا بر فرض محال (آیکون پس چی فک کردین )به خانومها اطمینان نداشته اقایون که کاملا میشناخته میدونسته که اگه اونا هم مثل خانومها خلق کنه عمرا یکیشون اک بتونن بمونن

ستاره چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:59 ق.ظ

من سوالهامو جدا کردم تا مشخص بشن
خوب دوس دارم که پاسخشون رو ببینم
البته اگه امکان داره واستون
در قسمت اول خودشکنی شما نوشتین...
امیر: ....فرق نرگس با اونها چی بود؟ آیا نرگس اون ایرادات رو ندید؟ آیا اون ایرادات براش مهم نبودن؟(میشه جواب این سوالها رو بدین )

میشه بگین منظورتون از اون چیز در متن پایین چیه خیلی جالبه برام که بدونم
امیر:...من فکر میکنم که تقریبا تمام مردها در جنس مخالف چیزی بسیار فراتر از ارضا نیازهای جنسی رو جستجو میکنن و اونهایی که در این رابطه موفق نمیشن، در بیشتر مواقع به همون لذت کم ارزش بسنده میکنن.

با تشکر
ستاره

سئوال اولتون رو یکی از خواننده ای دیگه هم پرسیدن و بزودی به اون خواهم پرداخت. سئوال دوم هم سئوال بسیار خوبیه. انشااله در فرصتهای بعدی در موردش یک پست تو وبلاگ میزارم.

ممنون از سئوالاتتون.

ریحانه چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

من هرچی به کامنتها نگاه کردم سوالات جالبی توشون مطرح شده بود که سوالات من هم محسوب میشن.
امیرجان میشه توضیح بدی که یک دختر با شرایط امروز جامعه ما چطوری باید رابطه داشته باشه؟
آیا اگر اون رابطه به ازدواج منتهی شد اون پسر دبه در نمیاره بگه تو قبلا هم دوست پسر داشتی(در صورتیکه خودش هم داشته).میخوام بگم که آخرش پسرها نمیتونن حتی سایه یک نفر دیگه رو در زندگی همسرشون تحمل کنن.

نازخاتون پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.myNewLife.blogsky.com

تحلیل های قشنگی دارین.... این که خانومها گاهی خودشون رو گول می زنن؛ اینکه زانوی غم بغل کردن هیچ سودی نداره و ..... اون دختر خانوم حالا چرا رفت زیر سرم بعد چند روز؟!!!! بعدشم این که با یکی دوست میشدی و از هر فرصتی واسه پیدا کردن دوست استفاده می کردی حتی تو خیابون و تو پارک، نفهمیدم تو توی دوستی هات کلا قصد ازدواج داشتی یا نه؟!! یعنی اگه فرد مناسبت بود باهاش ازدواج می کردی؟ بعد اگه ازدواج می کردی فکر نمی کردی که شاید این دختر با افراد دیگه ای هم قبل از شما دوست بوده؟ این مسئله برات مهم نبوده؟؟!! میشه توضیح بدین در این زمینه ها.....

محمد جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:52 ق.ظ http://mami23.persianblog.ir

شما همیشه با منطق و درست راهنمایی می‌کنید طوری که دیگران توان درکش رو دارن.
ممنون و سال نو مبارک

parastoo جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ق.ظ

salam khobin
ye email zadam baratoon ba mozoe komak mishe javabesho bedin ta hafteye bad lazemesh daram mer30

سلام

ایمیلتونو دریافت کردم، با نرگس هم در موردش صحبت کردم، بزودی جواب رو براتون ارسال خواهم کرد.

موفق باشید

-امیر

مرضیه شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:45 ق.ظ http://setareabi66.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
ببخشید یکم بدقولی کردم و دیر سرزدم
به نظر من تداوم هر رابطه ای یا شناختن چهره واقعی هر کسی تو رابطه های دوستانه لازمش چند چیزه که اولیش اینه که خودت باشی همونی که همه جا و تو خلوت هات هستی
مطمئنا هر فردی با هر طرز فکری اولین چیزی که تو رابطه دوستانش به نظرش میرسه اینه که آیا با طرف مقابل سازگاری داره یا نه .
هشیاری لازمه هر رابطه ایه نه تنها دوستی بلکه همه ارتباط ها .
هیچ کس ما رو مجبور به ادامه رابطه ای که میدونیم فرد مقابلش اونی نیست ه میگه نمیکنه پس بدون هیچ نگرانی میتونین خودتون باشید و دوستی و دوست داشتن رو تجربه کنین .
شاد باشید

مهمان شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:29 ق.ظ

من از اول وبلاگتون را خوندم و به نظرم بسیار جالب و آموزنده است.
اما در مورد جمله ای که در متنتون نوشتید کمی ابهام دارم
<مردها ذاتا تنوع طلبن، و وقتی حاضرن این تنوع طلبی رو کنار بزارن که احساس کنن در قبالش چیزی با ارزشتر رو بدست میارن و من فکر میکنم که تقریبا تمام مردها در جنس مخالف چیزی بسیار فراتر از ارضا نیازهای جنسی رو جستجو میکنن و اونهایی که در این رابطه موفق نمیشن، در بیشتر مواقع به همون لذت کم ارزش بسنده میکنن. <
میشه در این مورد بشتر توضیح بدید.

آزی شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:04 ب.ظ http://lifemoment.wordpress.com

سلام
کاملا بر حسب اتفاق اومدم اینجا
و خوندن این نوشته ها اونقدر برام جذاب شد که یه نگاه گذارا به کل آرشیو انداختم
و کل داستان آشناییتون رو خوندم
به قدری قلمتون گیرا بود که حتی وقتی به ساعت نگاه می کردم و می دیدم داره دیرم میشه نمی تونستم از خوندنش دست بکشم
تمام صفحات باقی مونده رو پرینت گرفتم و تو راه دانشگاه و هر فرصتی که پیش میومد می خوندم
و می تونم بگم خیلی درس گرفتم
و خیلی تو تفکراتم تاثیر گذاشت
امیدوارم همیشه خوشبخت باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:33 ق.ظ

hahaha. vali az dastanetoon be nazar nemiad ke narges hamchin adami boode bashe, ta jayi ke man fahmidam to avvalin oos pesaresh boodi. yani narges inghadr lucky boode ke avvalin adami ke bahash boode baraye ezdevaj kamelan monaseb boode, vali to oonghadr unlucky boodi ke ba chandin nafar doost shode ta adame monasebo peida koni???? yani to in aghida ro dar morede dokhtara ham dari ke bayad doosti haa ro emtehan konan ta adame monasebeshoon peida beshe? be nazar nemiad narges intori boode bashe...

ستاره یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام امیر جان
یه سوالی واسم پیش اومد یه نفر دیگه هم این سوال رو پرسیده بود
میشه نظرتون رو در موردش بگین
اینکه دخترا چی باید دوستیهای مختلف رو تجربه کنن!!!
ممکنه یه نفر خوش شانس نباشه و با کسی که دوس میشه واسه اولین بار ادم خوبی نباشه بعدش خیلی تاثیر بدی تو روحیه آدم می زاره
همیشه دوست شدن راه مناسب و درستی نیس مگه نه ؟
ممکنه این موردم توضیح بدین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ق.ظ

So you only answer the questions that you like?

آبان سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:28 ق.ظ http://www.autumn-notes.blogfa.com

سلام امیر خان
خیلی دلم می خواد بدونم با اینکه ابتدای آشنایی با نرگس، به اصطلاح به نوعی آدم هوسبازی! بودین چی شد که نرگس باهاتون موند؟!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:43 ق.ظ

واقعا .... شعر تحویل دادی . ما توایران زندگی می کنیم وتا بحال به خاطر پیراهن گل گلی کسی رو نگرفته اند .حتما یک کرمی چیزی ریخته شده که اینجوری برخورد شده است

( این پیام حاوی کلمه زشتی بود که توسط مدیر وبلاگ حذف گردید)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد