نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

چشمها را باید شست

سلام


روی صحبت این بار بیشتر با خانمهاست. آقایون هم خواستن بخونن. گرچه فکر میکنم همین جمله آقایون رو بیشتر وسوسه میکنه که مطلب رو بخونن. مثل اون دفعه که گفتم عوض عکس لینکشکو میزارم تا به عقاید کسی توهین نشه و ظاهرا همین مسئله باعث شده بود همه برن ببینن اون چه عکسیه. به هر حال،

هر از چندی حرفهای نظیر زیر رو از شما خوانندگان وبلاگ میشنوم:

"خوشبحال نرگس، یکی رو داشت که حاضر شد از امریکا بیاد باهاش عروسی کنه، کاش ما هم از این شانسها داشتیم"
"خیلی از کارهایی که شما برای نرگس میکنید، پسرهای این دور و زمونه حاضر نیستن حتی یک دهمش رو برای دوست دخترشون انجام بدن"
"شما خیلی خوبید، میدونستید چی میخواین و وقتی با نرگس آشنا شدید اون چیزی رو که میخواستید بدست آوردین"

و نظایر اینها

رک بگم، شما میتونید تا آخر عمرتون منتظر این باشید که شانس بهتون رو کنه و کسی رو پیدا کنید که حاضر باشه از اون طرف دنیا بیاد که با شما عروسی کنه، یا کسی که حاضر باشه براتون همه کاری انجام بده، و یا کسی که بدونه چی میخواد و نظایر اون. اما بعید میدونم که بتونید چنین کسی رو پیدا کنید، چنین کسی وجود نداره مگر اینکه شما بسازیدش. منظورم این نیست که باید شخصیت طرفتون رو بسازید، منظورم اینه که باید رابطه رو بسازید، اونهم با هم و نه تنهایی. همه چیز رو اماده نخواین، چون در اونصورت شانس زیادی برای موفقیت ندارید. بنظر من اصلا اینکه یه نفر توی یه رابطه از روز اول (یا پس از یه زمان کوتاه) حاضر به همه جور فداکاری باشه، نه تنها نکته مثبتی نیست، بلکه منفی هم هست.

خلاصه اینکه من مطمئنم که آدم خوب تو این دور و زمونه هنوز زیاد پیدا میشه، اگر شما هنوز پیداش نکردین، فکر کنید که شاید از جلوی چشمهاتون رد شده و یا حتی چند لحظه ای هم اونجا وایستاده تا شما ببینینش، ولی شما ندیدینش.

موفق باشید

-امیر


نظرات 16 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:38 ب.ظ

sometimes waiting and being passive is part of femininity, you know what I mean?

I’m not saying you shouldn’t wait. All I am saying is you have to build love, you cannot just find it, unless you are extremely lucky.

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:28 ب.ظ

Yeah but we all have a need for heat, for excitement. And usually unpredicted and spontaneous things are exciting. If I build something myself there won't be excitement in it.,

I agree with what you are saying, but my point is something else and it doesn’t contradict with what you are saying. Excitement and heat to a relationship are like sparks to a fire. Lighting up a fire is not hard; the challenge is to maintain it.

لادن چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:31 ب.ظ http://ladan1363.persianblog.ir

آره ازاین حرفا زیاده...من خودم بنا به دلایلی مشابه این حرفای خاله زنکی زیاد شنیدم.

خاله زنکی؟

محمد چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ب.ظ http://mami23.persianblog.ir

حرفی که حساب باشه جواب نداره.

سپیده پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:03 ق.ظ http://www.dardeshirin.blogfa.com

آره منم موافقم . به نظر من خیلی ها حاضر نیستند ریسک کنند می خوان همه چیز حاضر و آماده باشه براشون. هیچ کاری نمی کنند تا رابطه ی خوبی به وجود بیارند یا اگه تو یه رابطه هستند به نحو بهتری ادامه بدند . منتظرن معجزه شه و همش هم میگن طرف چقدر خوش شانسه. کم نیستند این تیپ آدما . من که خیلی زیاد سراغ دارم . اونا از بیرون دارند به یه رابطه نگاه می کنند نمی دونند که دو نفری که رابطه ی خوبی رو ساختند از تو مشکلاتی هم دارند و با کمک هم اون مشکلات رو حل می کنند این جوری نیست که همه چیز همیشه بر وفق مراد آدم باشه.

سلام سپیده خانم،

با شما موافقم، اما بنظرم اونهایی که این مسائل رو فقط به شانس ربط میدن شاید برای اینه که خودشونو یه جوری توجیه کنن، وگرنه خیلیهاشون بهتر از من و شما میدونن که شانس عامل اصلی نیست.

-امیر

گنجیشک پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:27 ق.ظ http://www.booser.blogfa.com/

کاملاً درسته. البته این چیزی که شما گفتی بعد از قرار گرفتن سر راه همدیگه‌ست. فکر می‌کنم به این هم باید اشاره کنیم که نرگس جان بی‌شک یه چیزی فراتر از "شانس" (هم) داشته‌ن (چون اگه صرف سر راه آقا امیر قرار گرفتن خوش‌شانسی باشه، بی‌شک خیلی دخترهای دیگه دور و بر ایشون بوده‌ن یا باهاشون برخورد داشته‌ن که می‌شه گفت اونا هم کم و بیش از شانس یکسانی با نرگس جان برخوردار بوده‌ن) اونچه که باعث شده امیر خان از اون سر دنیا باز هم با نرگس بمونن مسلماً اون چیزایی بوده که در نرگس فراتر از این شانس وجود داشته - چیزی که در اون باقی دیگه نبوده... که از اینجا به بعدش رو خود امیر خان گفته‌ن و اون هم ساختن رابطه و... است.
و اما اون پسیو بودنی هم که اون دوست بی‌نام در کامنت‌ها مطرح کرده‌ن، درسته که یه بخشی از زنانگی هست و معمولاً خانم ها دوست دارن ببینن این طرف مقابله که به سمت اونا میاد و برای داشتن‌شون تلاش می‌کنه. ولی گاهی اگه زیاد بهش خوایم تکیه بکنیم خیلی چیزا رو از دست می‌دیم (چه در شروع و ساختن رابطه و چه بعد از اون). نه؟

سلام گنجیشک،

میدونم که رشته ات مهندسی نیست، ولی اگر بود مهندس خوبی میشدی.

-امیر

پروانه پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:25 ق.ظ

سلام، من تازه با وبلاگتون آشنا شدم و کللللی لذت بردم از خوندنش.
امیرجان در این مورد باهات موافقم چون خودم رابطه ای شبیه شما دارم، 7ساله و هرکی در موردش ازم میپرسه بهترین دلیلی رو که میتونم بگم اینه که باید شکل رابطه رو درست شروع و مدیریت کرد. ماهم با هم مشکل و تفاوت عقیده زیاد داریم اما سعی میکنیم با تبادل نظر رفعش کینم. راستش این اولین و آخرین تجربه من توی یه رابطه است(تاعید قراره ازدواج کنیم ;) ) .
من تورابطه اطرافیانم که دچارمشکل هستند،به عنوان یه شخص سوم به راحتی میتونم نقاط ضعفشون رو بیبنم و بدون اغراق تاحالا هیچکدومشون تفاوت و مشکل جدی نداشتن جز اینکه نمیدونستن چطور باید رابطه شون رو مدیریت کنن. گاهی دخترا فکر میکنن باید همش ناز کنن و یه دنده باشن و طرفشون باید همه بار رابطه رو بدوش بکشه و تو هر موردی به قول معروف بیاد منت کشی. تویه رابطه که محض سرگرمی و گذروندن وقته شاید مهم نباشه اما تو یه رابطه که هدف داره باید هر دو طرف کوتاه بیان. من شخصا به شانس در این مورد اعتقاد ندارم. اگه یه عده اینطوری فکر میکنن یا باید طرز فکرشون رو اصلاح کنن یا به گذشته نگاه کنن، شاید این نتیجه اشتباهات اوناست. معیارهای درست و واقع بینانه یکی از مهمتری ارکان یه انتخاب خوبه. خیال پردازی و توقعات بیجا از یه نفر یا یه رابطه ممکنه باعث بشه آدم تا آخر عمر تنها بمونه.
ببخشید پرچونگی کردم، ذوق زده بودم داره واستون کامنت میذارم! به نرگس جون سلام برسون.

سلام پروانه خانم،

مبارک باشه انشااله، رابطه های خوب وقتی که به ازدواج منتهی میشن تازه بهتر و عاشقانه تر هم میشن. بامید خدا خودتون بزودی تجربه میکنید.

-امیر

شمشاد پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:37 ق.ظ

موافقم... شدید

فیروزه جمعه 15 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:36 ق.ظ

سلام به زوج خوشبخت...امیدوارم روز به روز خوشبختر بشید...

مهرنوش شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ق.ظ

سلام به هر دوی شما عزیزان من شاید حدود سه سال ژیش از طریق وبلاگ یکی از دوستانم بود که عاشقانه های امیر و نرگس رو خوندم.
هیچ وقت رابطه ای مثل رابطه شما رو تجربه نکردم اما خیلی برام باورپذیر و دوست داشتنی بود.
گاهی فکر می کنم ای کاش گذشته دوباره تکرار می شد و من با آگاهیهای امروزم زندگی احساسی پرباری داشتم .
دریغ که ترسهام همیشه مانع رشدم شدن.
گاهی فکر می کنم برای شروع دیره اما امیدوارم روزی بتونم صفای با هم بودن شما و امثال شما رو تو زندگیم تجربه کنم.
براتون یه دنیا شادی میخوام. مرسی از وبلاک آموزنده تون.

بلوطی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ق.ظ http://number13.blogfa.com

سلام ارشیوتونو خوندم خیلی خوب بود و خیلی چیزها یاد گرفتم که مطمئنن به درد ایندم می خورن
مخصوصا گذشت کردن رو
فقط یک مسئله هنوز واسم حل نشده
به نظر شما و البته بیشتر نرگس خانوم(چون من خانومم)تو شروعه یک رابطه چقدر باید به معیار های ظاری اهمیت بدم ساده تر بگم چقدر باید قیافه طرفم واسم مهم باشه؟
ممنون

سلام،

از نرگس پرسیدید ولی من دارم جواب میدم: من فکر میکنم که برای نرگس اصلا مهم نبود، چون اگر بود هیچ وقت هیچ رابطه ای بین ما شکل نمیگرفت.

-امیر

ریحانه شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:17 ق.ظ

امیرجان حرف شما درسته اما آخه باید یه رابطه ای باشه که ۲ نفر بسازنش!!توی فرهنگ ما یه دختر نباید بره یه رابطه رو شروع کنه بلکه باید منتظر اقدام از طرف پسر باشه.همین
انتخاب های دخترهارو محدود میکنه.
مجبور هستند وقتی انتخاب شدند انتخاب کنند!!!!!

moslem یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام بازم مثل همیشه خیلی زیبا بود من حق را 100% به اقایون می دم به نظر من اگر این همه فداکاری اقایون توی زندگی مشترک نبود اون زندگی دگه نبود علتش شما خانمها بیشتر می دونید؟

سلام مسلم خان،

بنظر من این فقط آقایون نیستند که فداکاری میکنند. بنظر من برای داشتن یه زندگی زیبا هر دو طرف باید فداکاری کنن. من به شما اطمینان میدم که اگر در یک رابطه فقط یک طرف حاضر به فداکاری باشه، یه معجزه لازمه تا اون رابطه زیبا و دوست داشتنی بشه.

-امیر

لیندا یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:41 ب.ظ

این مطلب مخاطبش افراد خیلی کمی هستند
همه ما می دونیم که ساختن یک رابطه اصل است نه شانس
تازه امیر چه کار خاصی برای نرگس انجام داده ؟
خوب توی زندگی هر دو نفر برای همدیگه کارهایی می کنن من اصلا اسمش را فداکاری نمی گذارم اسمش هست زندگی
زندگی همینه دیگه ؛ نه؟

سلام لیندا خانم،

از پیامتون اینطور بنظر میاد که کمی مغرضانه به مسئله نگاه میکنید

-نرگس و امیر

مرضیه دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ق.ظ

منطق و عقلم میگه شما درست میگید و چون تجربه کردید قبولش می کنم.زندگی بازیای بیرحمانه ای میکنه که یادشون دلمو میلرزونه.
موفق باشید

کویریات سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:47 ق.ظ http://sere.persianblog.ir

ایول خوشم اومد! والا ملت چی فکر می کنند که اینو میگن!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد