نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

شرایط و عقاید

هر کی باشیم و هر کجا که زندگی کنیم، شرایط جامعه و عقاید شخصیمون برامون مرز بایدها و نبایدها رو ترسیم میکنند. خیلی اوقات کاری رو دوست داریم بکنیم و انجام اون کار هیچ مغایرتی هم با عقایدمون نداره، ولی شرایط جامعه جلوی ما میگیره. بعضی اوقات هم کاملا بر عکسه، یعنی جامعه دست ما رو برای انجام کاری باز میزاره، ولی چون ما اون کار رو مخالف عقایدمون میبینیم از انجام اون صرف نظر میکنیم. بعضی از ما عقایدمون رو برا اساس شرایط جامعه میسازیم و سعی میکنیم شخصیتی باشیم که از نظر جامعه قابل قبوله و بعضی از ما به شرایط جامعه کاری نداریم و سعی میکنیم باورهامون رو خودمون بسازیم عوض اینکه جامعه اونها رو به ما تزریق کنه. شاید بشه گفت این دسته بندی در تمامی جوامع دنیا وجود داره. دقت کنید که هر کس که شرایط جامعه اش با عقایدش بخونه لزوما به دسته اول تعلق نداره. اون چیزی که دسته اول و دسته دوم رو متمایز میکنه اینه که افراد دسته دوم عقایدشون رو کسب کردا اند و این عقاید بهشون تحمیل نشده.

در جامعه امروز ایران، این مسئله در مورد دوستی بین دختر و پسر خودشو خیلی خوب نشون میده. عرف جامعه ما دوستی بین دختر و پسر رو جایز نمیدونه و باور خیلی از افراد جامعه هم همینه. اما افرادی که بر این باورند دو دسته اند. یک دسته این باور رو کسب کرده اند و یک دسته که این باور بهشون تزریق شده. من شخصا معتقدم داشتن چنین باوری به هیچ وجه اشتباه نیست، اما از طرفی هم معتقدم که این باور تنها باور درست نیست. من حق خودم میدونستم که کسی رو که میخوام باهاش زندگی کنم و تمام عشق و علاقمو صرفش کنم و زندگیمو باهاش شریک بشم خودم پیدا کنم و خودم بشناسمش و خودم تصمیم بگیرم، حالا شما ممکنه این حق رو برای خودتون قائل باشید و یا نباشید، ممکنه حاضر باشید برای بدست آوردنش خلاف عرف جامعه حرکت کنید و مشکلاتشو تقبل کنید و یا نکنید. اینکه چه راهی رو انتخاب میکنید بستگی به عقاید و شرایطتون داره. من فکر میکنم داشتن لذت بخشه، ولی از اون لذت بخش تر بدست آوردنه و برای مفهومی به عظمت عشق، من حاضر نبودم از لذت بدست آوردنش بگذرم.

منظورم از همه اینها اینه که من تو این وبلاگ نمیخوام دوست پسر دوست دختر بودن رو تبلیغ کنم. نمیخوام بگم به هر دختری که رسیدین شماره تلفن بدین و اگر یه پسری بهتون شماره تلفن داد حتما قبول کنید. هدف من تنها اینه که تجربمو در اختیار شما بزارم. اینکه شما ازش چه برداشتی میکنید دیگه با خودتونه.

موفق باشید

-امیر

نظرات 14 + ارسال نظر
کمال سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:56 ق.ظ http://baroonedeltangi.blogsky.com

سلام
رابطه بین دختر پسر در ایران الآن با چندین سال پیش فرق کرده
به نظرم دیگه اونقدر مردم بسته نیستن یعنی کمتر باهاش مشکل دارن
به نظرم رابطه قبل از ازدواج خوبه البته منظورم به این بی اف و جی اف ها نیست که فقط به لذت جنسیشون فکر می کنن
منظورم شناخته که بعدا باعث طلاق نشه
در هر صورت باور عموم مردم مهمه و باید بهش احترام گذاشت
به منم اگه سر بزنین خوشحال میشم

امید سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام امیر جان
"ولی از اون لذت بخش تر بدست آوردنه"
موافقم، به نظر من هم امیر جون نوع بدست آوردن یک چیز در علاقه و طرز نگهداری اون چیز خیلی تاثیر داره و در مواقعی حتی ارزش اون چیز را میبره بالا.
بنظر شما اگه با نرگس به صورت سنتی آشنا می شدی و ازدواج میکردی الان همین احساسی را داشتی که حالا دارید؟
آیا روابط قبل از ازدواج شما تاثیری بر زندگی الان شما ندارد؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ

ey baba man nemifahmam moshkele bf haa o gf haayi ke faghat be lezzate jensishoon fekr mikonan chie? inam yeki az bavaraaye besyar mokharrebe jameye maast ke lezzate jensi ro ye chize jizzi midoone! baba jaan khob ye bakhshe aslie zendegie akhe!
in dar javabe aghaye (khanoome?) kamal bood :D

محمد سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.mami23.persianblog.ir

با اون مورد آشنایی موافقم.
هر چند که اصول و عقیده‌ها تفاوت داره با این حال تا جایی که می‌دونم بیشتر جوونای ما قبل از ازدواج یک رابطه ساده دوستانه رو حداقل داشتن.
اگر هم حدش رعایت بشه خیلی خوبه.

سایه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:44 ب.ظ http://sayehsepidar.blogfa.com

سلام
به نظر من آشنایی قبل از ازدواج به شناخت طرفین از هم خیلی کمک می کنه اما متاسفانه ما این اشنایی رو خیلی بد جور برای خودمون ترسیم کردیم . و توی این آشنایی ها خیلی ها شکست خوردن ...........اصلا توی هر کاری ادم باید جنبه داشته باشه ....افراط و تفریط خیلی بده

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ب.ظ

ایران خیلی فرق کرده شما باید دوباره تشریف بیارین ببینین جامعه شناسان میگن در جوامعی مثل ایران هر ۵ سال یکبار نسل عوض میشه شما دیگه مال نسل قبل هستین (چشمک)

یه دختر بلا شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:40 ق.ظ http://www.purplescream.blogfa.com

ما توی ایران حرفهای بچه‌های اواخر دهه ۶۰ و ۷۰نمیفهمیم !چه رسه به شما اونور آب هستید :)
خیلی فرق کرده جامعه؛ تازه والدین تشویق میکنن به دوستی قبل از ازدواج !!!

حسن شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:21 ق.ظ

آزمایش می کنیم

حسن جان

آزمایش با موفقیت انجام شد :)

فاطمه شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:56 ق.ظ http://nimeyepenhan.blogfa.com/

سلام
ممنون که بهم سر زدین و باز هم ممنون که نظرتون رو هم نوشتین من هم امیدوارم رییس خوبی گیرم بیاد ولی تو این مملکت آرزوی داشتنش رو ندارم راستش رو بخواهید منو امیر هم (من هم مثل نرگس خانوم امیر دارم)تو فکر ادامه تحصیل تو آمریکا هستیم و از این که با وبلاگتون هم آشنا شدیم خیلی خوشحالیم راستش خیلی دوست داریم (البته اگر شما مایل باشید) بیشتر با هم آشنا بشیم در ضمن ما یه نقطه مشترک با هم داریم اون هم این که منو امیر هم طی یکسری ماجراهای عجیب و غریب یه چیزی تو مایه های داستان عشق شما با هم آشنا شدیم و هر دومون با این پستی که نوشتین کاملا" موافقیم راستی یکی از خواننده های پرو پا قرص وبلاگتون شدیم نا جور !!!

ملیحه یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:17 ق.ظ http://www.sev7en.blogfa.com

درود بر زوج همیشه عاشق
امیر جان ، من هم بعد از یک سال و اندی دوستی با همسرم ازدواج کردم و التبه هر دو خانواده در جریان این رابطه بودن و الان که دو سال از ازدواجمون می گذره ، هر دو معتقد هستیم که خیلی خوشبخت هستیم و اگر نخوایم بگیم صد در صد ولی پنجاه درصد این خوشبختی رو مدیون شناخت و رابطه قبل از ازدواجمون هستیم .
موفق باشید و عاشق بمانید .

مهتاب یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 ق.ظ http://www.my-lost-love.blogfa.com

سلام
هنوزم خیلی از خونواده ها هستن که آشنایی قبل از ازدواج و نمی پسندن
خیلی ها هم میپسندن
بستگی به خانواده داره

فاطمه دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:54 ق.ظ http://nimeyepenhan.blogfa.com/

سلام امیر خان
یه خواهشی ازتون دارم اگه میشه تو پست های بعدی تون یه کم راجع به زندگی تو آمریکا مزایا و معایبش وراجع به مردم آمریکا این که چه خصوصیات بارزی دارند و چه جور ِآدم هایی هستند و همین طور راجع به نوع برخورد مردم اونجا با گروه های مهاجر صرف نظر از این که تو چه طبقه اجتماعی هستند می نویسید من خیلی دوست دارم با کسی که از نزدیک ای مسایل رو درک کرده صحبت کنم و یه تصور واقعی (نه خیالی )از اونجا داشته باشم اگه این لطف رو بکنید حق بزرگی گردن من و امیر و امثال ماها که مشتاقند برای شنیدن می گذارید

[ بدون نام ] دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:05 ق.ظ

مرسی از حرفهای قشنکتون ُ خوشبخت باشید

بدبخت بیچاره سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:26 ق.ظ http://badbakhtebichare.blogfa.com

چیزی نمیتونم بگم
جز اینکه
کاملا باهات موافقم
به نظر من اصلا لازمه قبل از ازدواج به دفعات و با افراد مختلف سکس داشته باشی تا به شناخت کامل از علائق و عادات سکسی خودت پی ببری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد