نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

رابطه قبل از ازدواج

سلام به همه دوستان خوب،
این بحث رو خیلی وقت پیش میخواستم توی این وبلاگ مطرح کنم. حالا چی شد که تا حالا صبر کردم نمیدونم. هر کدوم از ما بسته به جنسیت و طرز فکرمون و جامعه ای که توش زندگی میکنیم روابط قبل از ازدواج رو دا حد خاصی قابل قبول میدونیم. اجازه بدید مسئله رو کمی بازتر کنم. بعضیها معتقدن که قبل از ازدواج هیچگونه رابطه ای، حتی در حد حرف زدن، نباید بین زن و شوهر برقرار باشه. منظورم اون مدل ازدواجهاییکه در اونها پدر و مادرها برای بچه هاشون تصمیم میگیرن. از طرف دیگه بعضیها هم معتقدن که هیچگونه محدودیتی نباید وجود داشته باشه، مثل خیلی از آدمهای اینجا (آمریکا) که قبل از ازدواج حتی مدتی با هم زندگی میکنن. بین این دو حد میشه هزار جور عقیده دیگه رو مطرح کرد. بعضیها معتقدن که آشنایی ایراد نداره به شرط اینکه به قصد ازدواج باشه و در اون تماس قیزیکی حتی در حد دست دادن وجود نداشته باشه، بعضیها تماس فیزیکی رو تا حد خاصی قابل قبول میدونن. از نظر من نمیشه گفت که کدوم نظر درست و کدوم نظر غلطه، اینجا درست و غلط برمیگرده به افراد و جامعه و هزار پارامتر دیگه و هر کدوم از نظرات هم خوبیها و بدیهای خودش رو داره.
به دو نکته لطفا دقت کنید:
1- اون چیزی که بهش عمل میکنید و اون چیزی که  قبول دارید میتونه متفاوت باشه.
2- اگر چیزی رو برای خودتون قبول دارید، باید اون رو برای جنس مخالفتون هم قبول داشته باشید. مثلا نمیتونید قبول داشته باشید که در رابطه محدودیتی نباید وجود داشته باشه، اما موقع انتخاب همسر دنبال یکی باشید که آفتاب مهتاب ندیده باشه (قابل توجه بعضی از آقایون)

برای اینکه بتونیم از نظرات شما اطلاعات آماری بدست بیاریم. من این روابط رو به 5 دسته تقسیم بندی میکنم:

1- انتخاب والدین: در داین دسته پدر و مادر برای فرزندان تصمیم میگیرند.
2- ازدواج سنتی: در این دسته، دو نفر از طرف خانواده ها معرفی میشوند. در مدت زمانی معمولا کوتاه با هم آشنا میشوند و تصمیم میگیرند که ازدواج کنند یا نه.
3- آشنایی به قصد ازدواج: در این دسته ابتدا دو نفر با هم آشنا میشوند و بعد در صورتیکه علاقه به میزان کافی بوجود بیاید خانواده ها در جریان قرار میگیرند. رابطه تنها در حد تبادل نظرات است.
4- رابطه محدود: مانند دسته سوم با این تقاوت که رابطه از حد تبادل نظرات کمی فراتر میرود ولی همچنان محدود است.
5- رابطه نامحدود: مانند دسته چهارم با این تفاوت که دو نفر برای رابطه محدودیتی در نظر نمیگیرند و رابطه را تا جاییکه خودشان صلاح بدانند پیش میبرند.

حالا از نظر شما، با توجه به جنسیت، شخصیت و جامعه ای که توش زندگی میکنید، چه میزان رابطه بین یک زن و یک مرد تا قبل از ازدواج قابل قبول است و شما به کدام دسته تعلق دارید؟  لطفا دلایل خود را نیز ذکر کنید.

برای اینکه بتوانیم امار بهتری داشته باشیم، برای خانمها و آقایان دو نظر سنجی مجزا در نظر گرفته شده.

موفق باشید

-امیر کاشانی



نظر سنجی برای خانمها

نظر سنجی برای آقایان

نظرات 12 + ارسال نظر
admin جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:14 ب.ظ http://p30stras.net

با درود و سلام خدمت شما دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.من admin هستم و فرومی آموزشی،علمی ، تخصصی و عمومی برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردم. فروم دارای تالارها و انجمن های متنوع و تخصصی در زمینه های مختلف است. خوشحال می شوم از تخصص و مهارت شما به عنوان مدیری لایق و کاردان بهره مند شوم امیدوارم یاری رسان و همکار ما در این مسیر جدید باشید .

درصورت علاقه بازدیدی بفرمایید.

منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
www.p30stars.net

فــَرا جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 ب.ظ

مطلب جالبیه یعنی تقسیم بندیها خیلی خوبه ...

ستاره یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:58 ق.ظ

سلام
ببخشید من می خواستم نتایج نظرسنجی آقایون رو بببینم ممکنه بهم بگین چه مدلی میشه اینکارو انجام داد مرسی ازتون

کافیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.همونجا که نوشته (نمایش نتایج)

پردیس یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ق.ظ http://bekhateretovaman.persianblog.ir/

سلام
من نظرم رو در مورد این پست ارسال کرد.
حالا یک نظری در مورد پست قبلی دارم. جمله ای توی اون پست بود که خیلی توجه من رو بر انگیخت:
این جمله:

دیگه همینه دیگه وقتی که اقایون داوطلب کمک در امور آشپز خانه میشن ، باید منتظر دیدن یه هم چین اتفاقاتی هم بود

سلام پردیس خانم،

اول از همه ممنون از پیامهاتون.

در جواب سئوالاتتون باید بگم که اینروزها با توجه به اینکه نرگس سرش خیلی شلوغه، بعضی اوقات من بیشتر آشپزی میکنم، ولی من بیشتر اوقات یا در ماهیتابه رو میسوزونم یا آشپزخونه رو کلی کثیف میکنم و یا کارهای مشابه دیگه. بالاخره طول میکشه تا آدم یاد بگیره. فکر نمیکنم منظور نرگس به همه آقایون بوده باشه.

امیدوارم که جواب سئوالاتتون رو داده باشم.

باز هم از توجهتون به وبلاگمون خیلی ممنونم

موفق باشید

-امیر

پردیس یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ق.ظ http://bekhateretovaman.persianblog.ir/

حالا چند تا سوال داشتم
۱- این جمله یعنی که آقایون توانایی کار در آشپزخانه رو ندارند؟
۲- آیا خانم باید همه آشپزی رو بکنه و اگه هم احیانا آقایی وارد آشپزخانه بشه فقط کمک محسوب می شه؟
۳- به عنوان زوجی که هردو دانشجو هستین..فقط خانم در خانه شما آشپزی می کنه؟
۴- چرا خیلی از معروف ترین آشپزهای دنیا مرد هستند؟
۵-چرا در خیلی خانه ها آقایون هم آشپزی می کنند و این اتقاق همون قدر محتمله که اگه یک خانم آشپزی می کرد؟

پردیس یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ http://bekhateretovaman.persianblog.ir/

البته من یک توضیحی در مورد سوالاتم بدم.
این که توی خونه شما کی آشپزی می کنه به هیشکی ربطی نداره.
من فقط این رو پرسیدم چون
۱- شما یک حکم کلی داده بودین در مورد آقایون که به نظر من درست نیست. ما هر دو(زن و شوهر) آشپزی می کنیم و چیزی هم نسوخته تا حالا. حالا اگه شما می گفتین اگه امیر بخواد کمک کنه این جوری میشه و در مورد بقیه تعمیم نمی دادین این سوال رو نمی کردم
۲- وبلاگ شما یک جوری معرف یک نمونه از زندگی در خارج از ایرانه..و خوب فکر می کنم این که در خارج از کشور هم فقط بخواد خانم آپشپزی کنه خیلی غیرواقعی و سخت باشه.

سونیا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:16 ب.ظ http://sploveforever.persianblog.ir

خیلی موضوع جالبی بود
من رای دادم :)

نر گس دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:55 ق.ظ

با ز ی

روشن ترین فانوس سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://nooore-beheshti.blogfa.com

سلام

اولش عجله کردم بدون اینکه تعاریف این روابط رو بخونم

" رابطه محدود " رو انتخاب کردم .

بعد که اونا رو خوندم نظرم عوض شد !

( یعنی تعریف ذهنی با اینی که شما نوشتید تفاوت داشت)

اولین مورد برام رد شده س . مورد 5 هم از این نظر که

ممکنه وقتی رابطه ای به وجود میاد هنوز آگاهی و آینده نگری
وجود نداشته باشه و دو طرف تا جایی که " احساس لحظه ای"شون میخواد رابطه رو ادامه بدن و بعدا احساس شکست کنن ؛ برام رد شده س ...

اما موارد 2 و 3 و 4 نه این که هر کدوم به طور جداگانه و مجزا
قابل قبول باشن . اما به نظر تلفیقی از این سه مورد !!!
( چه شود !....)

یعنی به طور مطلق هر کدوم رو قبول ندارم و به نظرم

هر فردی تو یه شرایطی خاص خودش قرار داره که به تبع اون

این موارد هم فرق میکنه پس نمیتونم به طور قاطع بگم

اگه فلان روش رو به کار ببره موفقه

مهم آگاهی و آینده نگریه که هر دو باید داشته باشن وگرنه

رابطه شون چیزی جز هدر دادن وقت و زندگی نبوده

ستاره سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:39 ق.ظ

ممنونم ازتون
داداش امیر
من چند روز پیش که نظر دادم در قسمت نظر سنجی آقایون گزینه نمایش نتایج و حتی باتن نظر بدین هم وجود نداشت !!باور کنید

حسن پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:00 ق.ظ http://hasankachale.persianblog.ir

سلام خسته نباشید کارتون عالیه یه سوال داشتم اگه واقعا رضایت خونواده نباشه مهم هستش یا نه؟

یلدا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:37 ق.ظ

سلام. واقعا فوق‌العاده و پرمحتوا بود. خیلی منتظرم ادامه‌ش رو بخونم.
ممنون از اینکه زحمت ترجمه‌ش رو کشیدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد