نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

همسران

سلام

من نمیدونم چرا این روزها دائم دوست دارم وبلاگ درست کنم. من همیشه دوست داشتم یه وبلاگ درست کنم برای متاهلها. بالاخره اینکارو کردم. اسمشو گذاشتم همسران. همسران یک وبلاگ گروهی است برای معرفی وبلاگهایی که توسط افراد متاهل نوشته میشود. در صورت تمایل به عضویت در این وبلاگ لطفا آدرس وبلاگ خود را به آدرس amirblog2@yahoo.com ایمیل کنید. بعد میتونید هر وقت که وبلاگتون رو آپدیت کردید یه پست تو وبلاگ همسران بزارید و به دیگران اطلاع بدید. اینطوری هم تبلیغ میشه برای وبلاگتون و هم اینکه شرایطی پیش میاد که افراد متاهل با همدیگه آشنا بشن.

در مورد خبرنامه هم ممنون از دوستانی که عضو شدند. قبلا من از طریق یاهم مسنجر اینکارو میکردم ولی فکر کردم اینجوری کلی آف لاین فرستاده میشه برای کسانی که شاید مایل به گرفتن اونها نیستند. از این به بعد آف لاین فرستاده نمیشود. اما با وجود خبرنامه این اطمینان وجود داره که تنها کسانی با خبر میشن که مایلند. عضویت در خبرنامه خیلی سریع و راحته، کافیه ایمیلتونو در قسمتی که در سمت چپ این صفحه قرار داره وارد کنید.

خیلی ممنون از دوستانی که زحمت کشیدند و نظرشونو در باره پست قبلی مطرح کردند. واقعا دنبال عشق بریم یا عشق باید دنبالمون بیاد؟

دنبال عشق رفتن یعنی چی؟ خیلیها، مخصوصا جوانترها، فکر میکنند که عشق یه چیز خیلی با ارزشه که یه جایی قایم شده و اونها فقط باید پیداش کنن. مثل جویندگان طلا که دائم زمین رو میکنند یا شن کف رودخونه رو سرند میکنند تا طلا و جواهر پیدا کنن، اونها هم تو دور و اطرافشون دایم دنبال عشق میگردن. منتظرن یکی پیدا بشه عاشقش بشن و طبعا پیدا کردن اون یکی زیاد سخت نیست چون کافیه از جنس مخالف باشه و ۱٪ باهاشون همخونی داشته باشه. فرتی عاشق میشن و یه مدت با دمشون گردو میشکنن و خدا رو بنده نیستند. فکر میکنن بلیط لاتاریشون برده. بعد از یه مدت میفهمن که نه خیر، قضیه به این سادگیها هم نیست. من میگم هر وقت یه چیز با ارزشو بدون زحمت بدست آوردی باید تو با ارزش بودنش شک کنی.

خب این که گفتی یعنی چه؟ (از اثرات دیدن برره) یعنی صبر کنیم عشق بیاد سراغمون؟

یه عده دیگه هستند که دقیقا بر خلاف دسته اول عمل میکنن. یعنی منتظرن یکی بیاد و عاشقشون بشه. بیشتر افراد این دسته رو خانمها تشکیل میدن. اونها معتقدن که یه دختر خوب و نجیب نباید کوچکترین تلاشی بکنه، باید منتظر بشینه تا یه نفر از آسمون بیفته و عاشقشون بشه. بزارین یه خاطره کوچیک براتون بگم. 

یادمه یه روز تولد یه دختر خانمی (البته دختر خانم که چه عرض کنم، تولد ۲۴ سالگی بود) دعوت بودم. موقع دادن کادوها شد. دوست پسر متولد یه عطر و یه کارت خوشگل که کلی عکس قلب و اینجور چیزها داشت هدیه داد و از عدم حضور پدر و مادر متولد استفاده کرد و در کسری از ثانیه یه ماچ از صورت متولد کرد. متولد بیچاره شد لبو از خجالت. ما هم که عین بچه میمونهای از قفس رها شده میپریدیم بالا و پایین و داد میزدیم دوباره، دوباره،...

دختری که از فامیلهای دورمون بود و من مدتی بهش جبر و ریاضی درس میدادم کنارم نشسته بود. دیدم خیلی غمگینه. 

-پرسیدم چیزی شده؟

گفت: من تا حالا از هیچ پسری کادو نگرفتم. اصلا تا حالا دوست پسر نداشتم. خیلی دوست داشتم جای ... (متولد) بودم.  

گفتم: شوخی میکنی. چطور ممکنه؟ یعنی تا حالا با هیچ پسری دوست نشدی؟ (آخه این فامیل ما هم خیلی شیطون بود، هم درسخون و هم اینکه بر و روی بدی هم نداشت، تازه دائم بیرون بود)

گفت: آخه من فقط حاضرم با پسری حرف بزنم و برم بیرون که عاشقم باشه. من در شان خودم نمیبینم که با هر پسری صحبت کنم.

پرسیدم: این پسری که شما نه حاضری باهاش حرف بزنی و نه حاضری باهاش بری بیرون، چه جوری باید عاشقت بشه؟

گفت: اون دیگه مشکل خودشه.

منم دیگه ادامه ندادم، از نظر من کسی که ندیده و نشناخته ادعای عاشق بودن بکنه یا آدمیه غیر منطقی و اسیر احساسات، یا یه شیاده که فقط قصد سوء استفاده داره. 

متاسفانه من خودم این مورد اخیر رو تو دور و بریام و تو کسانی که از طریق ایمیل با من در تماس هستند زیاد میبینم. طرف از زور اینکه کسی عاشقس نیست داره هلاک میشه، بعد یکی پیدا میشه. حالا از خودش میپرسه بزار ببینم چقدر دوسم داره و اونقدر ناز میکنه که بالاخره اون یکی هم میزاره میره و بعدش کلی ناراحتی و غصه و بد بیراه که میبینی زمونه چقدر بده؟ این یکی هم دوستم نداشت.     

 بطور کلی من حرفم اینه که نه باید دنبال عشق رفت و نه باید منتظرش موند. عشق چیزی نیست که پیداش کنید، عشق چیزیه که باید بسازیدش، اونم دو نفری. مثل یه دونه که باید در خاک مناسب، نور و حرارت مناسب قرار بگیره تا رشد کنه. حالا کدوم دونه برای کدوم خاک مناسبه و چقدر نور لازمه موضوع بحث بعدیه.

موفق باشید

-امیر

نظرات 24 + ارسال نظر
کژال جمعه 18 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:56 ق.ظ http://ketabi.blogsky.com/

سلام.
شما را به بازدید از وبلاگ کتاب امروز دعوت می کنم.

میم شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:47 ق.ظ http://khazar-tagarg.blogsky.com

سلام
خیلی وبلاگ با حالی بود. کلی اشکم در اومد (LOL)
امیدورام خوب و خوش باشید.

دریا شنبه 19 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:46 ق.ظ

سلامُنمیشه آدرس وبلاگ جدیدتونو(همون وبلاگ متاهلا توو این وبلاگ بذارین که ماهم بازدید کنیم

سلام

آدرسش هست:

http://hamsaran.blogsky.com

موفق باشید

-امیر

رضا یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:10 ق.ظ http://www.gh9500.blogfa.com

چه فرق می کند من که باشم و چه بخواهم و چه بنویسم ..
چه فرق می کند تو که باشی و چه بخواهی و چه جواب-ام بدهی ...
من می نویسم که گریه نکنم ...
تو می خوانی که بخندی ...

وبلاگ خوبی داری
به ما هم سری بزن

سحر یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:13 ق.ظ

نظرت خیلی عالی بود -من هم با شما موافقم عشق رو باید ساخت نباید منتظرش بود .
البته یه چیز مهم تر اینه که باید یه زمینه ای در هر دو طرف وجود داشته باشه تا با اون بتونن عشق رو بسازن . اگر جرقه نخوره که عشق روشن نمیشه .
روزی که من همسرم رو دیدم علاقه زیادی بهش نداشتم. همیشه اون بود که می گفت دوست دارم . تا ۲ ماهه دیگه ۴ سال از آشناییمون میگذره و الان بعد از این ۴ سال من بیشتر از همه سلولهای بدنم اونو دوست دارم .
همیشه بهم میگه عشق دو نفر مثله علاقه بچه به مادر می مونه -هر چی بزرگتر می شه علاقش هم بیشتر میشه بچه ۱ ساله بعد از ۲ ماه مادرشو فراموش می کنه ولی بچه ۱۰ ساله بعد از ۲۰ سال هم مادرشو فراموش نمی کنه.
پس عشق واقعی کم کم به وجود میاد ولی وقتی بوجود اومد دیگه از بین نمیره . من همیشه خدا رو شکرمی کنم که در ساختن عشق زندگیمون کمکمون کرد.(همه چیز باید جمع باشه)
از شما هم به خاطر وبلاگتون ممنون خیلی مفیده.

سلام سحر خانم

با شما کاملا موافقم. مخصوصا اونجا که گفتین:

عشق واقعی کم کم به وجود میاد ولی وقتی بوجود اومد دیگه از بین نمیره

در ضمن اگه وبلاگ دارید آدرسشو برام ایمیل کنید تا شما رو در لیست اعضای وبلاگ همسران بزارم.

موفق باشید.

-امیر

من و سحر بانو یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ب.ظ http://samo86.blogsky.com

من وقتی آدمهایی مثل خودم میبینم کلی خوشحال میشم.خوشبختیم.راستی اول به نظر من باید دوست داشت بعد عاشق شد.چون عشق به اعتقاد من با یه نا فرمانی یا مرور زمان احتمال فروکش کردن و حتی تبدیل شدن به نفرت رو داره.

نرگس دوشنبه 21 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:55 ق.ظ http://ragbar.blogfa.com

کاملآ موافقم. عشق،مثل یه نوزاد ظریفه و احتیاج به مراقبت داره. احساس،درک کردن متقابل، گذشت و...
یا به تعبیر شما عین یه گیاهه. یه گیاه خیلی قشنگ که اگه مراقبش باشی روز به روز بارورتر میشه.

نازنین سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:12 ق.ظ

سلام
به نظر من عشق مثل خونه است باید ساخته بشه این که چجوری می سازی با چه مصالحی چه رنگی بهش می زنی و چقدر نظر طرف مقابل در ساختن این خونه برات مهمه خیلی تاثیر گذاره .... گاهی وقتها مجبوری برای عشقت یه دیواری رو خراب کنی و بجاش پنجره بزنی و گاهی وقتها برعکش میشه اما مهم اینه که این خونه رو قشنگ بسازی مثل یه قصر
منم چند وقتیه که با همسرم دارم این خونه رو می سازم خیلی سخته ولی اینقدر قشنگه که ارزشش رو داره.......
چرا آدرس ویلاگ همسران رو در لاگتون نذاشتید تا سری بهش بزنم
پایدار باشید
نازنین

نازنین سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 04:20 ق.ظ

راستی
در مورد مهریه هم اگه میشه بحث کنید
مثلا فلسفه مهریه برای چیه؟
چقدر باید باشه ؟
آیا تضمین کننده زندگی زن هستش؟
و یا می تونه پشتوانه ای برای زن باشه؟
و از این دسته سوالات البته از من که گذشته ولی خیلیها رو می بینم که اصلا نمی دونن چرا مهریه رو تعیین می کنن انگاری مهریه شده جزء بده بستونهای عروسی
بازم ممنونم
پایدار باشید

آلیس سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:08 ق.ظ http://www.littlemermaid.blogfa.com

سلام..
خب من که همسر ندارم.. پس نمیتونم عضو بشم..
ولی خیلی قشنگ بود... حرف منو گفتید..
ولیتو جامعه تو بعضی از خانواده ها بعضی از اون دخترهایی که شما میگید میشن تو خونه تا عشقشون بیاد و ازدواج کنن...هنوز هستن..
در مورد این چی میگید..؟؟!!
حتمی باید دزدکی کاری انجام بدن..من که این عشق پنهونی رو دوست ندارم..

دنیا سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:37 ق.ظ http://tajekhorshid.persianblog.ir

سلام دوست عزیز. من به روز هستم با قسمت دوم داستان(ندا بهروز و سامی)
منتظر نظرات قشنگتون هستم.راستی بگید که از این داستان و این زندگی چی یاد گرفتید.
بای
این پستتون رو نخوندم میخونم میام نظر میدم

یه زن خوب چهارشنبه 23 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:30 ق.ظ http://zendegimoshtarek.blogfa.com

سلام
وبلاگم رو تازه ساختم لطفا کمکم کنید تا زیباتر بشه
ممنونم

yasi پنج‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:43 ق.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com

وای خدای من باورم نمیشه بازم اینجاااااا
من خیلی وقت پیش شاید نزدیک یه سال پیش عاشقانه های نرگس رو خونده بودم
خط به خطش بعضی جاها یادمه (مثه اون روزی که امیر از سفر برمیگرده و سوغات خواهر ناتنی نرگس رو خونه فراموش میکنه )
باورم نمیشه بازم سر از اینجا در آورده باشم

وبلاگ همسران رو هم دیدم خیلی خوشم اومد(در واقع از اونجا و قبلترش از وبلاگ فاطمه زهرا ..سید و مریم و بعد همسران)پیداتون کردم
خوشحالم .. سیو میکنم و بازم میام

ساقی شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:20 ق.ظ http://kolbekoochik.blobfa.com

سلام آقا امیر . من براتون ای میل زدم ولی مثل اینکه شما ندیدید . می خواستم بگم برای عضویت در وبلاگ همسران شما دعوتنامه رو برام ارسال کردین ولی متاسفانه برای اون ای میل من مشکلی پیش اومد . ازتون خواسته بودم که دعوتنامه رو دوباره برام به جی میلم بفرستید اگه این لطفو کنین بی نهایت ممنون میشم اینم آدرس جی میل من :
saghi2007.andishe1@gmail.com

گنجیشک شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:40 ق.ظ http://booser.blogfa.com

سلام.
اول اینکه با حرفتون موافقم.
دوم... مدتها پیش داستان آشناییتون رو خوندم و حالا هم هر از گاهی سر میزنم ببینم اون داستان شورانگیز چطور پیش میره. البته دیگه کمتر راجع به زندگی خودتون می‌نویسین ولی اینجور مطالب‌تون (مثل همین آخری) هم خیلی جالبه و واقعا جای فکر داره.
خوشحالم آشنایی‌مون متقابل شده. (:

ساقی شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:02 ب.ظ http://kolbekoochik.blobfa.com

سلام آقا امیر . ممنونم از اینکه دعوتنامه رو دوباره برام فرستادین . ولی فکر میکنم اشتباهی پیش اومده . چون به جای وبلاگ همسران وبلاگ دیگری به اسم آرش غیبی باز می شه .

سلام

راستش من نمیدونم دلیلش چیه. اون لینک رو یکبار دیگه امتحان کنید و اگر کار نکرد به من ایمیل بزنید تا دوباره براتون دعوتنامه بفرستم.

موفق باشید

-امیر

گنجیشک یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ق.ظ http://booser.blogfa.com

سلام امیر آقا!
اگر منظور این باشه : "چنانچه به اون کسی که عاشقشیم برسیم عشقمون از بین میره" من هم %100 با این جمله مخالفم. منظور گربه همون‌طور هم که توضیح داده اینه که: دوتایی ـ با هم و با عشق ـ به سمت نهایت عشق پیش رفتن و هرگز به اون "نهایت" نرسیدن (که اگه یهویی به آخرش برسی دیگه دلیلی برای ادامه وجود نداره.) و به نظر من معنای واقعی عشق هم همینه. :)

حسین یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.sekte97.blogfa.com

سلام داش امیر.
حرفای جالبی زدی . من دقیقا اون حرفائی رو که زدی قبول دارم. اینکه بعضی از دخترا منتظر میمونن تا یکی بیاد (چون میخوان شانشون پایین نیاد دیگه . ولی یه عده هستن که تا یه جا که احساس خستگی کنن باهاتن و بعد میرن.
سرت رو درد آوردم. من یه وبلاگ دارم با عنوان برای مریم
اگه شد بیا از وبلاگم دیدن کن تا با هم بیشتر آشنا شیم بعدم اگه شما اجازه بدی ما لینک بدیم بهت.
خداحافظ

حسین یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ب.ظ http://www.sekte97.blogfa.com

سلام داش امیر.
حرفای جالبی زدی . من دقیقا اون حرفائی رو که زدی قبول دارم. اینکه بعضی از دخترا منتظر میمونن تا یکی بیاد (چون میخوان شانشون پایین نیاد دیگه . ولی یه عده هستن که تا یه جا که احساس خستگی کنن باهاتن و بعد میرن.
سرت رو درد آوردم. من یه وبلاگ دارم با عنوان برای مریم
اگه شد بیا از وبلاگم دیدن کن تا با هم بیشتر آشنا شیم بعدم اگه شما اجازه بدی ما لینک بدیم بهت.
خداحافظ

یکی مثل همه یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 ب.ظ http://akhareshchi.blogsky.com

یه نفر لینک اینجا رو به من داد...
جالبه باز هم میام اما...
به نظر من عشق یه حادثه است که رخ میده....در حالی که نه دنبالش رفتی و نه اون دنبالت اومده

فــَرا دوشنبه 28 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:34 ق.ظ

عرضی نیست ..

کماندار سه‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:58 ق.ظ http://www.kaman2007.blogfa.com

سلام بر امیر عزیز و نرگس
وبلاگ فوق العاده ای دارید همراه با مطالبی زیبا .
آرزوی موفقییت برایتان میکنم ..
راستی اگر گذرتان افتاد سری به من هم بزنید ..

مسلم جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ب.ظ

من کاملا با نظر الیس موافقم

رها یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:17 ق.ظ

سلام.وقتتون بخیر.من امروز خیلی اتفاقی با سایت شما آشنا شدم.بسیار زیبا بود.لذت بردم.خیلی چیزا یاد گرفتم.ای کاش زودتر مطالبتونو می خوندم .ولی برای آموختن هیچگاه دیر نیست.شما دقیقا " به نکاتی اشاره می کنیدُکه ما ساده از کنارش می گذریم .امیدوارم زندگیتون همیشه سرشار از خوشبختی باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد