نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

نرگس

روزنوشتها و دیدگاههای یک ایرانی ساکن آمریکا پیرامون زندگی و عشق

استخاره

سلام

شرمنده که پستها خیلی کوتاه شده. ممنون از اینکه نرگس و من رو قابل میدونید و مسائل و مشکلاتتونو با ما در میون میزارید. ممنون از پیامهای قشنگتون.

یه بحثی رو میخوام شروع کنم که ممکنه کمی جنجالی بشه. ولی قبلش میخواستم از نظرات شما استفاده کنم تا بتونم بحث رو بهتر پیش ببرم. بحث در مورد استخاره است.

۱- شما استخاره میکنید؟

۲- فرض کنید یه فردی رو میبینید (اگر پسر هستید دختر و اگر دختر هستید پسر) و در موردش استخاره میکنید و خوب در نمیاد در حالیکه اون فرد آدم لایق و شایسته ای به نظر میرسه. در این حالت شما چیکار میکنید؟

موفق باشید

-امیر کاشانی

 

نظرات 26 + ارسال نظر
دوست پاییزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:11 ق.ظ http://mehr-64.blogsky.com

سلام
۱.خب بستگی داره
۲. در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

موفق باشید

محسن چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:53 ب.ظ

استخاره جای خودشو داره یعنی زمانی که همه تحقیقاتت به پایان رسیده و طرفتو کامل شناختی و در نهایت می خوای انتخاب کنی و تصمیم بگیری ولی هنوز دودلی
و راه دیگه نداری می تونی با خدا مشورت کنی اگه واقعا بهش اعتقاد داری!

مونا چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:26 ب.ظ

واسه آدم لایق و شایسته ای که دوسش دارم اصلا واسه چی استخاره کنم!!

بیتا مامان کیان و کیارش چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.kian-kiarash.persianblog.com

راستش اگه مطمئن باشم استخاره نمیکنم اما اگه تو شک و دودلی باشم چرا البته به شرطی که بهش عمل بشه.

مرجان پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:26 ق.ظ http://coralit.persianblog.com

سلام
من این کار رو کردم پارسال
اما الان فکر می کنم کاملا اشتباه بوده البته قضیه من برعکس بود.
کسی رو از این طریق انتخاب کردم که برای اینکه ازش جدا شم حتی اعتقاداتم رو زیر سوال بردم.
البته ایشون فرد محترمی بودند اما من اشتباه کردم.
و تازه بعدش فهمیدم این کار حتی خیلی ریشه مذهبی هم نداره .
و حتی اگه بد اومد می تونی اونو نادیده بگیری

بهنام پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:34 ق.ظ http://14bedar.persianblog.com

استخاره مال کسیه که با خودش رودربایستی داره و نمی‌خواد با یه سری از واقعیات زندگی خودش رو روبرو کنه. می‌خواد اگه نتیجه دلخواهش نشد بالاخره یکی رو گیر بیاره که گناه رو بندازه گردنش و خودش رو تبرئه کنه...
حافظ:
هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود....در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

گندم پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:19 ق.ظ http://khat-khati-mikonam.blogfa.com

سلام
من خودم شخصا خیلی به خدا اطمینان دارن و اگه بد بیاد دیگه حتی فکرش رو هم نمی کنم

ققنوس پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:37 ب.ظ http://ghoghnoosir.blogfa.com

سلام
من نه از راه استخاره که از طریق یک اتفاق به عشقی رسیدم و. . . با عاشقانه هایی به روز هستم. ممنون می شوم که نظراتتان را بدانم .بخصوص که احساس می کنم شما به وصال رسیده اید.

. جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام. ( با نظر آقا محسن کاملا موافقم )

استخاره شرایطی داره ، که البته اصلی ترینش اینه که فرد خیلی عاقلانه با مسائل برخورد کنه.
از عقل خودش و از پرس و جو کردن و سبک سنگین کردن به نتایج قاطعی برسه و تصمیمش رو عملی کنه .

اما اگه بعد تمام این ها بازم شک داشت و دو دل بود از یه فرد قابل اعتماد میتونه خواهش کنه که براش استخاره کنه.

ایراد اینه که ما بدون تفکر و قدرت تصمیم گیری خودمون ،‌ همین جوری قرآن وا میکنیم !!! که مطمئنا جواب درستی هم نخواهیم گرفت.

نسیم جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:19 ب.ظ

اصلا! به نظرم خیلی غیر منطقیه!

سرو جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:22 ب.ظ http:///http://www.hoorr.persianblog.com/

سلام!...میگن وقتی آدم واقعا درمونده شده و به نوعی سر ۲ راهی مونده باید استخاره کنه!...یه نفرو میشناختم...آقای پیری بودن...وقتی میخواست مثلا شام نیمرو بخوره و شک داشت که نکنه برای حالش خوب نباشه...استخاره میکرد که نیمرو رو بخوره یا نه؟!....اما منظورم از جمله بالا این نیست...چون در این صورت مفهوم خودشو از دست میده و فکر میکنم یه جوری شوخی و توهین به استخاره است...
اما بحث جالبی باید باشه...منتظر این بحث هستیم...
شاد باشید و در پناه حق!

علیرضا شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:45 ق.ظ http://godway.persianblog.com

برای استخاره قواعدی هست که بزرگان خیلی تاکید دارن کسیکه میخواد استخاره کنه به اونها عمل کنه.
اینجوری میگن که در مورد مسئله، اول باید تا جاییکه خودتون توان دارید فکر کنید و با توجه به دونسته ها تصمیم بگیرید. اگه به نتیجه ای نرسید، با فرد یا افرادی که در اون زمینه اطلاعات دارن و میتونن به شما کمک کنن مشورت کنید. اگه باز هم شک داشتید (یعنی دقیقا 50-50) و نمیدونستید کدوم بهتره، به قرآن رجوع کنید و از خدا بخواید که راهنمایی کنه. و البته دیگه بعد از استخاره دو دل نباید موند.
با توجه به همین صحبت بالا جواب سئوال دوم رو میدم. اگه تمام راههای بالا رو انجام دادیم. یعنی خودمون فکر کردیم، ابعاد وجودی، اعتقادی، نکات مثبت و منفی طرف رو بررسی کردیم اما اگه دودل بودیم باید مشورت کنیم. و باز هم اگه نتیجه ای نداد استخاره کنیم. اما اگه بد اومد اصرار نکنیم.

من فکر میکنم اکثرا این قواعد استخاره رو انجام نمیدن. برای همین بعضیها استخاره رو میگن تعطیلی عقل، بعضیها میگن حتما باید اول استخاره کرد. اینها همه میشه افراط و تفریط.
به قول یه بزرگی، میگفت اگه بابت هر استخاره هزار تومن پول میگرفتن، کسی الکی استخاره نمیکرد
این شبها از دعای خیر فراموش نکنید.

نرگس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:06 ق.ظ http://ragbar.blogfa.com

کاملا غیر منطقیه به نظر من.
من عادت دارم به ندای قلبم گوش کنم.فقط و فقط!

یاس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:56 ب.ظ http://www.yassesepid.persianblog.com

سلام خوب استخاره موارد خاص خودش رو داره و اینکه تا میتونیم خودمون با عقل و منطق خودمون تصمیم بگیریم و اینکه اگه واقعا دیدیم نمیتونیم تصمیم بگیریم موارد استخاره رو اول بخونیم و حتما بهش اعتقاد داشته باشیم چون اگه استخاره کردیم و خدای نکرده بهش پشت کردیم به حکم خدا پشت کردیم و باید فکر کنیم اگه حتی ممکنه که یک درصد بهش عمل نکنیم اصلا استخاره نکنیم . من شخصا تا حالا خواستم از کسائیکه میتونن برای مواردی که امکانش هست استخاره بکنن و بهش هم عمل کردم. اما باید خیلی دقت بشه و ترجیحا تا میشه با فکر خودمون یا یک مشاور ی که صلاحیت داره در مورد مسائل حیاتی تصمیم بگیریم.

[ بدون نام ] دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام
من از دوستداران وب لاگتون بودم ولی بسیار داره بی محتوا می شه . من از وقتی اومدم امریکا همیشه وقت ارزش داشته . شما هم برای وقتتون ارزش قائل باشین.

سوگلی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ب.ظ http://sogoli.persianblog.com

اگه به چیزی اعتقاد قلبی داشته باشی ولی خلاف اون عمل کنی به اعتقاد خودت پشت کردی! حالا می خواد استخاره باشه یا هر چیز دیگه! ولی در این موردی که می گی که اون فرد لایق و شایستست و ....... خودت به نتیجه رسیدی پس دیگه استخاره اصلا معنی نداره!!! اما از همه ی این ها گذشته مسائلی مثل این - که برای ما اینقدر بزرگ و لاینحل هستند - در مقابل عظمت هستی اونقدر کوچیکند که گمون نمی کنم استخاره کردن براشون کار درستی باشه!!!

ابراهیم یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:33 ق.ظ

سلام به نرگس و امر عزیز. من فکر می کنم هرکسی در جایی که دیگه عقلش نمی رسه . دنبال یک راه می گرده که کسی جواب رو بهش یگه. به نظر من-و برخلاف زمینه مذهبی ام- استخاره چندان راه گشاتر و دقیق تر از شیر یا خط یا فال ورق نیست. من اگر بین ۲ تا چیز شک کنم و هیچ کدوم ارجح نباشهو اون رو انتخاب می کنم که بیشتر خوشحالم می کنه.

زهرا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:06 ق.ظ

سلام من تازه با وبلاگتون اشنا شدم به نظر من جواب سوالی
که پرسیدید برمیگرده به اعتقادات اون فرد و این که بین احساس و اعتقاد کدوم انتخاب کنه پیروز باشید
الان من خودم برای همین به این وبلاگ اومدم

هادی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:36 ق.ظ

دوستان عزیز استخاره درست بستگی کامل به نوع نیت و شفافیت و استعداد فهم استخاره کننده و یا مفسر دارد .در مورد ازدواج باید دید چه خیر طلب می کنید
مطابق آیات الهی شما آنچه بخواهید خدا می دهد پس:
1-استخاره ازدواج با فرد برای طلب دنیا یمان
2-استخاره ازدواج با فرد برای طلب آخرت
3-استخاره ازدواج با فرد برای طلب دنیا و اخرت
4-استخاره ازدواج برای فرار از تنهایی
5-استخاره ازدواج برای رفع مشکلات.....
6-......
اکثر استخاره ها مربوط به ازدواج با فرد برای طلب دنیا وآخرت به این صورت که ابتدا ی نیت قلبی اولا دنیا و جسم و سپس آخرت و معنویت و بعضی هم برعکس
در نتیجه اینگونه افراد باید بداند که نمی دانند حضرت علی ع با آن عظمت اعلام کرد (نهج البلاغه) : بخدا دنیا را در یک دست و آخرت را در دست دیگر را نتوانستم بهم نزدیک وجمع کنم.

پس برای اینکه هر دو را دشته باشیم حکمت خدا ایجاب کرد انسانها در غم و شادی یا در تلخ و شیرین و یا رنج و راحتی و ....باشد ( گهی زین به پشت گهی پشت به زین)
حضرت محمد ص : انسان مومن پیوسته در غم و اندوه است چون برای آخرت هم باید کار کند و توشه ببرد.
در نتیجه با هر غمی و رنجی و یا شادی و شعفی در زندگی نگویید استخاره چرا فلان بود و فلان شد.

در کل برای ازدواج توکل محض و مطلق به خدا کافی است
( حلقه ای افکنده بر گردنم دوست

می کشد بر هر کجا که خواطر خواه اوست)

سایر موارد را خود در زندگی دیگران ببینید و تفسیر کنید

واسلام.

سحر چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:40 ق.ظ http://copol64.mihanblog.com

سلام.
مامانم وقتی وقتی واسم خواستگار میاد می گه اول استخاره بکنیم.
ولی من می گم استخاره باید ببینی دلت چی میگه.!!
به نظر من وقتی آدم استخاره می کنه باید واقعآ اعتقاد داشته باشه یعنی هر چی جوابش بیاد به همون باید عمل بکنه.
ولی اگه بخوای استخاره بکنی و اگر بد اومد کار خوت رو انجام بدی اگه استخاره نکنی بهتره.
یه چیز دیگه هم که هست:آدم هر جور زندگی رو ببینه همونطور پیش میاد.
یکی میگه اول استخاره بعد عمل.که اتفاقآ کارش هم خوب پیش میره.
یکی هم بدون استخاره کارش خوب پیش می ره.
پس اگه می خوای بدونی کی به استخاره اعتقاد داره کی نداره باید ببینی دیدش نسبت به زندگی چطوریه؟؟؟!!<
موید باشید.

سحر چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ق.ظ http://copol64.mihanblog.com

حالا جواب سئوالاتت رو می خوام بدم.
۱-آر استخاره می کنم.البته بگم که به استخاره ی خودم عقیده ندارم.همیشه مامان دوستم رو می گم که واسم یه استخاره بعد از نماز صبحش واسم بگیره و باید بگم که توی یک مورد که واسم استخاره اومد راست بود.
استخاره اش بد اومد.ولی من بهش عمل نکردم.می گفتم مسخره هست.ولی بعد از مدتی دیدم اگه اون کار رو انجام نمی دادم خیلی بهتر بود که چه عرض کنم نباید انجام می دادم.

۲-اول سعی می کن با عقلم و دلم استخاره بکنم اگه این ۲تا جواب دادند.که استخاره نمی کنم.
ولی اگه به نتیجه نرسیدم استخاره می کنم.که این واسه من یعنی در مورد اون شخص هیچ احساسی ندارم .که در این مورد احساس بعد از ازدواج بوجود میاد.
ولی در کل بستگی به همه چی ممکنه داشته باشه ....... .

موید باشید.

مهدی سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.mehdi3230.blogfa.com

من اولین کاری که می کنم اینه که از دل خودم استخاره می کنم اگه دلم بپسندتش که میرم جلو اگه نه عقب نشینی می کنم.

رضا محمدی تبار سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1385 ساعت 05:49 ب.ظ http://www.nopi.blogfa.com

اطلاعات بیشتر در مورد استخاره و تعبیر خواب و تفال و مشورت با قرآن
http://www.nopi.blogfa.com
۰۲۵۱۷۷۳۸۱۶۰
۰۹۱۲۱۵۳۶۴۰۶
۰۲۵۱۷۷۵۰۰۲۷

ستاره چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:52 ب.ظ

من تا حالا سه بار یک حاج آقای خیلی متدینی واسم استخاره گرفت اولش اصلا توجه نکردم ولی شاید باورتون نشه به خداوندی خدا هرچی که گفت درومو یک بار در مورد آقایی بود گفت اگرپیش بری همش جنگ و دعواست خوب نیست من قبو ل نکردم گفتم این حرفا چیه من دوسش دارم ببینین پدرمو دراورد دو باره دیگه هم راجع به کار و جابجایی بود بازم اولش گفتم مزخرفه بعد آنچنان حرفاش درست درومد که من موندم...

سارا دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام
استخاره به دل ادما است اگر قبولش داشته باشی همیشه درسته ولی اگر قبول نداشته باشی هر کاری بکنی نمی تونی باهاش کنار بیای
یه بار یه بنده خدایی استخاره کرد که پولش رو برای کارخانه ساختن سرمایه گذاری کنه یا نه؟
جوابش بسیار بد بود ولی طرف گوش نداد و کارخانه رو ساخت
کلی هم سود کرد پولش چند برابر شد و همیشه داشت فکر می کرد چرا جواب استخاره بد در آمد؟
خلاصه آخر ش یه روز تو راه کارخانه تصادف کرد و مرد و تموم
حالا به نظر شما باید حرف خدا رو قبول می کرد یا نه؟
اگر داری از خدا کمک می گیری پس بهتره بهش اعتماد کنی

پریسا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 03:00 ق.ظ

اول این که آدم استخاره را برای هر کاری انجام نمی دهد دوم این که استخاره باید از طرف یک آدم مومن و معتقد و کسی که شرایط آن را داشته باشد انجام بگیرد و سوم این که آدم نباید برای بودن با کسی استخاره انجام بدهد من خودم همین کار را انجام دادم و استخاره کردم که منتظر شخص دخواهم بمانم یا نه و خوب امد ولی جوابش منفی شد و اون ازدواج کرد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد